Monday, May 28, 2012

علی لاریجانی با اختلاف ٧٣ رأی رئیس مجلس ایران شد

انتخابات هیات رئیسه موقت مجلس نهم، نخستین دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه مجلس بود و بعد از شمارش آرا و ماه ها رقابت تنگاتنگ حداد عادل و علی لاریجانی برای ریاست مجلس،  علی لاریجانی با 173 رای به عنوان رئیس موقت مجلس برگزیده شد.
 

به گزارش دانشجونیوز به نقل از رسانه ها، حداد عادل 100 رای آورد و دو نفر هم رای سفید دادند. اختلاف بالای آرا باعث شد با وجود تذکرات درباره تعداد کل آرای ماخوذه، هیچ گونه تردیدی در صحت انتخابات رئیس رخ ندهد. ریاست جلسه امروز با علیرضا مرندی رئیس سنی مجلس نهم بود که عنوان کرد انتخابات هیات رئیسه نخستین دستور کار نمایندگان است.
 

گفته می شود درجلسه امروز مجلس  محمدرضا باهنر با ۱۷۷ رای و محمدحسن ابوترابی فرد با ۱۶۷ رای به ترتیب به عنوان نواب اول و دوم مجلس انتخاب شدند.مصباحی مقدم و سالک دو روحانی اصولگرا نیز هر کدام به ترتیب  ۱۰۶ رای و  ۸۳ رای به خود اختصاص دادند و نتوانستند سمت نایب رئیسی را به دست آورند.
 

جلسه رای گیری برای انتخاب رئیس مجلس شاهد بی نظمی های زیادی بود و این امر تذکرات پی در پی برخی از نمایندگان را در پی داشت.
 

در یکی از تذکرها یکی از نمایندگان مجلس از دیگر نمایندگان خواست که کلمه کاندید را به کار نبرند.وی در تذکر خود گفت:کاندید به معنای احمق است و باید از کلمه کاندیدا استفاده کرد.
 

مهدی کوچک زاده نماینده افراطی تهران نیز که به توهین هایش به خبرنگاران مشهور است برای عضویت در هیات رئیسه مجلس به عنوان دبیر کاندیدا بود که تنها توانست 20 رای کسب کند.
 

در پاسخ به تذکرهای نمایندگان علیرضا مرندی رئیس مجلس خود را رئیس مجلس یک بار مصرف معرفی کرد.این سخن مرندی تذکر ایرج ندیمی نماینده لاهیجان را در پی داشت که این امر را باعث زیر سئوال بردن شان مجلس دانست.
ریاست جلسه امروز با علیرضا مرندی رئیس سنی مجلس نهم بود که عنوان کرد انتخابات هیات رئیسه نخستین دستور کار نمایندگان است.
 

در حال حاضر ریاست علی لاریجانی بر مجلس موقتی است و پس از تصویب اعتبارنامه حداقل دوسوم مجموع نمایندگان، هیأت رئیسه موقت اقدام به انتخاب هیأت رئیسه دائم می کند و اعضای هیأت رئیسه دائم برای یک سال انتخاب می شوند.
 

در همین حال حداد عادل با صد رای، در حالی موفق به کسب آرای اکثریت نمایندگان نشد که طی ماه های گذشته همه امکانات دولتی برای این نماینده اول تهران به کار گرفته شده بود.
 

حتی در برخی از گزارش های ارایه شده از سوی نمایندگان مبنی بر مداخله سپاه در انتخابات مجلس نهم، سخن از اراده فرماندهان سپاه برای ریاست حداد عادل برای مجلس نهم بود.
 

علی لاریجانی، نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی که عنوان نخبه بی بصیرت را بعد از انتخابات مهندسی شده ریاست جمهوری ۸۸ دارد، طی ماه های گذشته آماج حملات حامیان جبهه پایداری و حامیان احمدی نژاد بود.
 

تعداد نمایندگان موافق ریاست حداد عادل نیز 100 نفر اعلام شد و دو نفر از آنان نیز رای سفید دادند.
 

علی لاریجانی رئیس مجلس هشتم بود و حداد عادل نیز رئیس مجلس هفتم و طی روزهای گذشته هوادران و مخالفان ریاست این دو شخصیت نزدیک به آیت الله خامنه ای اظهارات متناقضی در مورد آنها مطرح کردند.
 

آنها در انتخابات مجلس گذشته نیز برای ریاست این نهاد رقابت کردند که علی لاریجانی برنده شد.
 

فعالیت دوره جدید مجلس شورای اسلامی ایران روزهای گذشته با حضور مقامات این کشور آغاز شد.

 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment