Thursday, May 24, 2012

فضای امنیتی در دانشگاه مازندران به دنبال مرگ یکی از دانشجویان

 به دنبال مرگ یکی از دانشجویان دانشگاه مازندران، اوضاع در این دانشگاه نا آرام گزارش می شود.
 
به گزارش دانشجونیوز، منصور فیروزی دانشجوی کارشناسی ارشد رشته ی تربیت بدنی دانشگاه مازندران، روز چهارشنبه ی هفته ی گذشته به علت سردرد شدید و شرایط نامناسب جسمی به بیمارستان شفای بابلسر رجوع می کند و پس از انجام سی تی اسکن، پزشک متوجه پارگی یکی از مویرگ ها در ناحیه سر او شده و فوریت عمل در یک بیمارستان مجهز بر ان ها محرز می شود.
 
بدلیل عدم تمکن مالی، وی به خوابگاه برگشت کرده و بهمراه دوستانش از چندین نفر از مسولین دانشگاه تقاضای کمک می کنند اما تا ٤٨ ساعت هیچ یک از مسولان و نهادهای دانشگاه پاسخگوی وی نبوده تا اینکه روز یکشنبه حال وی در خوابگاه وخیم تر شده و دوستانش با اورژانس خوابگاه تماس می گیرند،اورژانس با تاخیر بسیار زیاد به محل رفته و وی با هزینه ی شخصی یکی از اساتیدش در اخرین لحظات به بیمارستان ١٧ شهریور امل منتقل شده و بستری می شود.اما در همان روز دچار مرگ مغزی شده و فوت می کند.
 
پیکر منصور فیروزی که عضو بنیاد نخبگان ایران و دارنده چند مدال قهرمانی داخلی و بین المللی بوده روز دوشنبه برای مراسم تدفین به محل سکونت خانواده اش یعنی شهر داراب استان فارس منتقل می شود.
 
فضای امنیتی در دانشگاه مازندران
 
بنابر گزارش های دانشجویی از همان ساعات اولیه ی در گذشت منصور، فضای دانشگاه و خوابگاه بشدت امنیتی شده و چندین نفر از فعالین قدیمی این دانشگاه به حراست مرکزی احضار و تهدید می شوند.
 
روز دوشنبه صدها اعلامیه در دانشگاه مازندران منتشر شده و از دانشجویان خواسته می شود ظهر سه شنبه جهت گرامیداشت و همدردی با خانواده ی منصور فیروزی و هم اعتراضی صنفی به مسولان دانشگاه که بارها دچار چنین اشتباه هایی شدهاند گرد هم ایند.در همین روز چندین نفر از دانشجویان موقتا بازداشت شده و پس از بازجویی های بلندمدت ازاد می شوند،همچنین لیستی ده نفره از دانشجویانی در اختیار انتظامات قرار می گیرد که از ورود ان ها باید ممانعت شود. تماس های تهدیدامیز نهادهای امنیتی با برخی دانشجویان و احضار انها نیز در همین حین ادامه دارد.
 
همچنین از طرف حراست مرکزی با خانواده ی بیش از ده نفر از دانشجویان  تماس گرفته شده و به انها گفته می شود:"به فرزندتان بگویید وارد تجمع نشود چون ما می خواهیم بازداشتش کنیم"!
 
روز سه شنبه ساعت ١١.٣٠  تجمعی در مقابل دانشکده ی انسانی دانشگاه مازندران صورت گرفته لحظه به لحظه بر جمعیت افزوده می شود.بعضی از دانشجویان پلاکاردهایی با متن "ما عزادار منصور فیروزی هستیم" نیز حمل می کرده اند.
 
پس از حدود سی دقیقه چندین نفر از اعضای حراست دانشگاه به تجمع هجوم برده و پس از ضرب و شتم ابولفضل گرمابی دانشجوی کارشناسی ارشد این دانشگاه ،وی را سوار اتومبیل کرده و به همراه خود می برند.پس از ده دقیقه جمعیت به تدریج پراکنده شده و پوریا خالقی، مبین رستمیان و راستین اعلمی نیز بازداشت می شوند.
 
در دو روز گذشته چندین نفر از دانشجویان مازندران به اطلاعات بابلسر احضار شده و مورد بازجویی قرار گرفته اند،همچنین لیست ممنوع الورودی ها به حدود بیست نفر رسیده است.
 
بنا بر این گزارش ها سه نفر از چهار دانشجوی بازداشتی تا این لحظه ازاد شده و از دانشجوی چهارم هیچ اطلاعی در دست نیست.
 
گفتنیست در سال ٨٧ نیز دو دانشجوی دختر دانشگاه مازندران به نام های شیوا دلفانی و ثریا رئیسی بدلیل نشت گاز در خوابگاه دانشجویی و بی توجهی مسولین این دانشگاه، در گذشته بودند.
 
تا زمان انتشار این خبر، فضای خوابگاه دانشگاه مازندران امنیتی گزارش شده است.
 
 
 
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment