Tuesday, May 29, 2012

کانون نويسندگان ايران خواستار آزادی منيژه نجم عراقی و فريبرز رييس دانا شد

" در پی بازداشت منشی کانون نویسندگان ایران "منیژه نجم عراقی"، اعضای این کانون با انتشار بیانیه ای خواستار آزادی وی و "فریبرز رئیس دانا" و همچنین کلیه زندانیان سیاسی و عقیدتی شده اند.
 

به گزارش دانشجونیوز به نقل از رسانه ها،  کانون نويسندگان ايران بازداشت منيژه نجم عراقی و همچنين فريبرز رييس دانا را در ارتباط  با «پروژه از کار انداختن قطعی اين کانون» ارزيابی کرده و آورده است: «در پی پروژه  از کار انداختن قطعی کانون نویسندگان ایران و زندانی کردن فریبرز رئیس دانا، عضو هیئت دبیران کانون، منیژه  نجم عراقی، فعال پیگیر مسائل زنان، نویسنده و مترجم و عضو دیرین و منشی منتخب در آخرین انتخابات کانون نویسندگان ایران روز یکشنبه 7 خردادماه روانه  زندان اوین شد.»
 

منیژه نجم عراقی، عضو کانون نويسندگان ايران در سال ۸۹ بازداشت و به اتهام تبليغ عليه نظام از طريق ارسال بيانيه های اين کانون و شرکت در مراسم بزرگداشت  محمد مختاری، محمد جعفر پوينده و احمد شاملو به يک سال زندان محکوم شد.
 

همچنین فریبرز رئیس دانا، اقتصاددان و عضو کانون نویسندگان ایران است که صبح دوشنبه اول خرداد ۱۳۹۱، جهت اجرای حکم یک سال زندان خود بازداشت و به زندان اوین منتقل شده است.
این عضو کانون نویسندگان ایران در پی مصاحبه با بی بی سی فارسی و انتقاد به طرح حذف یارانه‌ها از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی مقیسه به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود.
 
 
در بخشی دیگر از بیانیه از جمله آمده است:  «ضمن جلب توجه اهل قلم و دیگر مدافعان آزادی بیان به پروژه  از کار انداختن کانون، بر حق بی چون و چرای خود برای دفاع پیگیر از آزادی بیان و قلم و اندیشه پا می فشارد و خواهان آزادی بی قید و شرط دو عضو زندانی خود، منیژه نجم عراقی و فریبرز رئیس دانا و تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی است.»

 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment