Sunday, May 27, 2012

افتتاح مجلس نهم و هشدار رهبر جمهوری اسلامی به نمایندگان مجلس برای «پرهیز از چالش های ناموجه»

گزارش ها از ایران حاکی از آن است که مراسم افتتاح مجلس نهم با حضور هاشمی‌رفسنجانی، محمود احمدی نژاد، آیت الله صادق آملی لاریجانی، آیت‌الله مهدوی‌ کنی، آیت‌الله جنتی، آیت‌الله هاشمی شاهرودی و با حضور ایران ۱۹۶ نفر منتخب جدید و ۹۲ نفر از نمایندگان مجلس هشتم تشکیل شده است.
 

به گزارش دانشجونیوز به نقل از رسانه ها، مراسم افتتاح رسمی نهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی برگزار شده و رئیس این جلسه را علیرضا مرندی، مسن‌ترین نماینده‌ی این دوره، بر عهده داشته است.
گفته می شود که هیئت رئیسه‌ی موقت مجلس نهم در صحن علنی جلسه‌ی روز دوشنبه انتخاب خواهد شد.
 

در اين مراسم پيام آيت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، خوانده شد که در آن از انتخابات مجلس نهم به عنوان «حماسه همگانی» ياد کرده و گفته است که «ملت ايران برای نخستين بار مردمسالاری اسلامی را نه با زبان که با مجاهدت دشوار خود به ميدان آورده است.»
 

وی «همکاری حقيقی و صميمی با قوای ديگر و پرهيز از چالش های ناموجه» را «يک شاخص مهم و دارای سهمی تعيين کننده در اتحاد ملی» دانسته و گفته است که «همه بايد قانون را فصل الخطاب قرار دهند.»
 

مجلس ایران ۲۹۰ نماینده دارد، ولی به دلیل ابطال نتایج انتخابات دو حوزه انتخابیه دماوند، و تنکابن و رامسر از سوی شورای نگهبان، این دو حوزه تا زمان برگزاری انتخابات میاندوره‌ای، نماینده‌ای در مجلس نهم ندارند
 
 
ریاست مجلس نهم: لاریجانی یا حداد؟!
 

از سوی دیگر موضوع ریاست بر مجلس نهم یکی از مباحث خبرساز در فضای سیاسی جمهوری اسلامی در هفته‌های اخیر بوده است. غلامعلی حداد عادل، رئیس مجلس هفتم، و علی لاریجانی، رئیس مجلس هشتم، رقیبان اصلی بر سر تصاحب این مسند هستند.
 

هواداران لاریجانی حداد عادل را به مدارای بیش از اندازه با دولت محمود احمدی‌نژاد و پائین کشیدن مجلس از جایگاه اصلی خود متهم می‌کنند. طرفداران حداد عادل هم در مقابل، مجلس هشتم به ریاست لاریجانی را به مانع‌تراشی‌های سیاسی بر سر راه دولت متهم می‌کنند.
 

در نشستی که در یکی از تالارهای مجموعه بهارستان تشکیل شده بود، غلامعلی حداد عادل بدون هیچ گونه رای گیری به عنوان رییس مجلس پیشنهاد شد.
 
 
در سوی دیگر، فراکسیون تازه تاسیس "رهروان ولایت" در نشست ظهر دیروز خود، علی لاریجانی را به عنوان رییس پیشنهادی مجلس برگزیده بود.
 
 
کاظم جلالی، دبیر این فراکسیون گفته بود که از بین ١۵٧ نفر از حضار، ١۵١ نفر با گزینه علی لاریجانی برای ریاست مجلس موافقت کرده اند.
 
 
وی هم چنین اعلام کرده است که محمدرضا باهنر و مصباحی مقدم به عنوان نواب پیشنهادی مجلس انتخاب شده اند.
 

از ۲۸۸ نفر نماینده کنونی نهمین دوره مجلس ایران ۱۹۶ نفر منتخب جدید و ۹۲ نفر از نمایندگان مجلس هشتم هستند.
 

طبق اعلام دبیر هیات رئیسه سنی مجلس ایران، در نشست امروز ۲۷۸ نفر از نمایندگان مجلس نهم حضور داشتند که مراسم تحلیف را به جا آوردند و اعتبارنامه‌هایشان را به مجلس تحویل دادند.

a

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment