Sunday, May 27, 2012

بحرین شش نفر را به اتهام همکاری با ایران و توطئه به زندان محکوم کرد

دادگاه جنایی بحرین یکشنبه هفتم خرداد، شش فعال شیعه این کشور را به اتهام توطئه و همکاری با ایران برای اجرای عملیات تروریستی علیه اهدافی همچون وزارت کشور و سفارت عربستان سعودی در منامه، به ۱۵ سال زندان محکوم کرد.
 

به گزارش رادیو فردا، بحرین از سال گذشته شاهد نا‌آرامی‌هایی ناشی از اعتراض‌های معترضانی است که خواستار اصلاح نظام حکومتی این کشور هستند. اکثر معترضان از اکثریت شیعه مذهب بحرین هستند.

 

بحرین و شماری از کشورهای عربی خلیج فارس، ایران را متهم به تحریک اعتراض‌ها در این کشور کردند. تهران اما داشتن هرگونه نقشی در این اعتراض‌ها را رد می‌کند.
 

خبرگزاری دولتی بحرین گزارش داده است که سه تن از محکومان، با سپاه پاسداران و سازمان بسیج ایران برای «هدف قرار دادن مراکز حساس» در بحرین در تماس بودند.

 

گروه‌ها و فعالان معترض بحرینی تاکنون موضعی در خصوص این احکام قضایی اعلام نکرده‌اند.
 

دولت بحرین آبان ماه گذشته دستگیری اعضای «شبکه‌ای تروریستی» را که برای هدف قرار دادن وزارت کشور و سفارتخانه عربستان سعودی در منامه و همچنین تخریب پل ارتباطی میان بحرین و عربستان سعودی برنامه ریزی کرده‌اند، اعلام کرد. قطر نیز چهارتن از متهمانی که گفته می‌شود با این شبکه در ارتباط بودند، تحویل بحرین داد.

ایران دست داشتن در توطئه مورد ادعای دولت بحرین را رد کرده است.

 

حاکمان بحرین که از خاندان سنی مذهب آل خلیفه هستند، خواسته‌های معترضان مبنی بر روی کار آمدن دولتی منتخب را نپذیرفته‌اند. از این رو اعتراض‌های خیابانی و درگیری معترضان با نیروهای پلیس، به صورت‌گاه به‌ گاه، ادامه دارد.

نیروهای امنیتی بحرین سال گذشته با کمک گرفتن از نیروهای نظامی عربستان سعودی، امارات متحده عربی و کویت، به حضور خیابانی معترضان پایان دادند.
 

از زمان آغاز اعتراض‌های بحرین در سال گذشته تا کنون، بیش از ۷۰ نفر کشته شده‌اند.
a

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment