Wednesday, May 30, 2012

ماهانه سه کارگر در همدان جان خود را از دست می‌دهند

مرگ ناشی از حوادث کار در سال گذشته در همدان در کارگاه‌ها افزایشی ۵۰ درصدی داشته تا جایی که به طور متوسط ماهانه سه کارگر در این استان به کام مرگ کشیده شده‌اند.
 

به گزارش مهر، بر اساس آخرین اعلام سازمان پزشکی قانونی همدان، در سال گذشته ۳۰ نفر جان خود را در حوادث کار از دست داده‌اند.
 

مدیرکل پزشکی قانونی همدان گفت: "در مدت مشابه سال قبل تعداد فوت‌شدگان حوادث کار ۲۰ نفر بود که به این ترتیب آمار مرگ ناشی از حادثه کار در سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است."
 

علی احسان صالح افزود: "بر اساس این آمار‌ها به طور متوسط و بدون احتساب روزهای تعطیل در هر ماه سه کارگر در همدان می‌میرد."
 

وی افزود: "در سال گذشته از کل فوتی‌های حوادث کار این استان، ۲۹ نفر مرد و یک نفر زن بودند و در حوادث کار سال ۸۹ استان همدان نیز ۲۰ نفر جان خود را از دست دادند که همگی آن‌ها مرد بوده‌اند."
 

پرواضح است که این آمار کارگرانی را در بر می‌گیرد که بیمه‌اند و تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند وگرنه آمار از کار افتادگی و مرگ و میر ناشی از کار بسیار بیشتر از این رقم است.
 

هر ساله بیش از یک میلیون نفر بر اثر بیماری و حوادث ناشی از کار در جهان جان خود را از دست می‌دهند و این آمار در کشورهای در حال توسعه از وسعت و شدت بیشتری برخوردار است.
 

به نظر می‌رسد که امروزه روند نادیده گرفتن حقوق انسانی همچنان ادامه دارد و یکی از اصلیترین و پرچالش‌ترین مسائل کشورهای در حال توسعه، بی‌توجهی به مقوله سلامتی نیروی کار در حوزه‌های حوادث و بیماری‌های ناشی از عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی، بیولوژیکی و روانی است.
 

بر این اساس هر ساله در جهان و ایران و حتی استان همدان حوادث ناگواری به وقوع می‌پیوندد که بر اثر آن شماری کارگر در معرض خطراتی چون مرگ، نقص عضو و بیماری‌های ناشی از کار قرار می‌گیرند.
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment