Sunday, June 30, 2013

روزنامه بهار: اعمال تحریم زود هنگام علیه بندر شهید رجایی

دو روز مانده به اعمال دور تازه تحریم‌های یکجانبه علیه جمهوری‌اسلامی، بندر شهید رجایی خالی از کشتی‌های خارجی شد.
 
روزنامه ی بهار در این زمینه گزارش داده است که  دور تازه تحریم‌های یک‌جانبه ایالات متحده آمریکا علیه بخش انرژی، کشتیرانی و کشتی‌سازی جمهوری‌اسلامی ایران از فردا (10‌تیر) اعمال می‌شود. 
 
بسته تحریمی جدید آمریکا علیه جمهوری‌اسلامی ایران که در ماه ژانویه به تصویب رسید و از ابتدای ماه جولای (10‌تیر) به اجرا گذاشته خواهد شد، ضمن تشدید تحریم‌های فعلی آمریکا علیه ‌جمهوری‌اسلامی ایران تمام شرکت‌هایی را که کالاها و خدمات مهم به بخش‌های حمل‌ونقل دریایی و کشتی‌سازی ایران ارائه دهند در فهرست تحریم‌ها قرار خواهد داد. 
 
روزنامه بهار به نقل از وال‌استریت‌ژورنال می گوید با آغاز دور جدید تشحریم‌های آمریکا علیه ایران رفت‌وآمد شرکت‌های حمل‌ونقل دریایی در بنادر ایران کمتر شود، اما یک شرکت چینی تصریح کرد مشکل خاصی در مبادلات چین با ایران پدید نمی‌آید. 
 
سال گذشته، محموله‌های دریایی شرکت‌های بزرگ بین‌المللی به‌دلیل تحریم‌ها کم‌کم به ایران کاهش یافت و شرکت‌هایی نظیر‌ای پی‌مولر‌مارسک دانمارک، شرکت حمل‌ونقل مدیترانه سوییس و شرکت سی‌ام‌ای سی‌گی‌ام فرانسه اعلام کردند که دیگر محموله‌ای به مقصد ایران حمل نمی‌کنند.
 
این روند در چند هفته اخیر شدت یافته و شرکت کویتی یونایتد‌عرب و شرکت اماراتی سیماتک نیز اعلام کرده‌اند که از پذیرش محموله به مقصد و مبدا ایران خودداری می‌کنند. 
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment