Sunday, June 30, 2013

معاون وزیر بهداشت: دانشجوی ستاره‌ دار از نظر ما معنی ندارد

معاون دانشجویی وزارت بهداشت مدعی شد: دانشجوی ستاره‌ دار از نظر ما معنی ندارد و در دانشگاه‌های علوم پزشکی هیچ دانشجوی ستاره‌داری وجود ندارد.
 

دکتر محمدحسین آیتی، معاون دانشجویی وزارت بهداشت با بیان اینکه مفهوم دانشجوی ستاره دار برای من مشخص نیست، گفت: قطعا در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور دانشجوی ستاره دار وجود ندارد.
 
آیتی دانشجویان علوم پزشکی  را "قشر فرهیخته" خواند و ادامه داد: این دانشجویان اغلب از رتبه‌های برتر کنکور هستند که وارد دانشگاه می‌شوند و علاقه بسیار زیادی به مسائل درسی و فرهنگی دارند و همچنین علمی را مطالعه می‌کنند که در مسیر خداشناسی قرار دارد.
 
معاون دانشجویی وزارت بهداشت "ویژگی خاص" دانشجویان علوم پزشکی را عامل تخفیف تخفیفات بیشتر برای دانشجویان در کمیته انضباطی می داند.
 
در حالی که در روزهای گذشته گزارش ۸ سال نقض حق تحصیل دانشجویان در ایران شامل بیش از ۱۰۰۰ مورد محرومیت از تحصیل و دانشجوی ستاره دار  منتشر شد، مقامات وزارت علوم جمهوری اسلامی ایران وجود دانشجویان ستاره دار را تکذیب کردند.
 
کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با ادعای اینکه ستاره دار شدن دانشجویان در زمان دولت اصلاحات انجام شده است، گفت: کمیته انضباطی دانشگاه‌ها تخلفات را بررسی می‌کند و مرجع تشخیص جرم نیستند، بر اساس رأی این کمیته هیچ دانشجویی ممنوع‌التحصیل نمی‌شود.
 
همچنین غلامرضا خواجه سروی، معاون فرهنگی وزارت علوم مدعی شد: یکی از افتخارات دوران ما این است که هیچ دانشجویی به علت فعالیت سیاسی در دانشگاه‌ها بازداشت و ستاره‌دار نشده است.
 
در روزهای گذشته گزارش ۸ سال نقض حق تحصیل شهروندان ایرانی در دانشگاه های کشور با هدف معرفی سازمان های موثر در نقض حق تحصیل و ارائه اسامی بیش از  ۱۰۰۰ مورد محرومین از تحصیل و دانشجویان ستاره دار منتشر شد. 
 
این گزارش که توسط کمیسیون حقوق بشر دفتر تحکیم وحدت با همکاری سایت دانشجونیوز و کمپین دفاع از حق تحصیل آماده شده، به ارائه برخی از مستندات و همچنین اطلاعات طبقه بندی شده بیش از ۱۰۰۰ مورد محرومین از تحصیل از فروردین ماه ۱۳۸۴ تا اسفند ۱۳۹۱ می پردازد. 
 
پس از روی کار آمدن محمود احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۴، بخشی از سیاست های وزارت علوم ایران و سازمان سنجش آموزش کشور به طور پررنگ تری در راستای تصمیمات نهادهای سرکوبگر برون دانشگاهی مانند وزارت اطلاعات و بخش هایی از قوه قضائیه قرار گرفت.
 
علاوه بر این، با تصمیم وزیر علوم و تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی، افراد جدیدی به عنوان روسای دانشگاه های کشور منصوب شدند که در طول این سال ها سهم عمده ای در محرومیت از تحصیل دانشجویان داشته اند. تکذیب وجود دانشجویان ستاره دار در این سال ها در حالی صورت می گیرد که هم اکنون شماری از این دانشجویان به دلیل فعالیت های مرتبط با حق تحصیل در زندان هستند.
 
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment