Monday, June 17, 2013

محمود احمدی نژاد به دادگاه احضار شد

 شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران محمود احمدی نژاد را به دادگاه احضار کرد.

 
 محمود احمدی نژاد در پی شکایت علی لاریجانی، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس و یعقوب خلیل نژاد به دادگاه احضار شده است.
 
تاريخ رسيدگي به شكايت از احمدی نژاد؛ ۵ آذر ۱۳۹۲ حدود ۶ ماه بعد از ابلاغ آن و چهار ماه پس از پايان مسئوليت هشت ساله وی تعيين شده است. 
 
سایت ایرنا، وابسته به دولت، نیز نسبت به این احضاریه واکنش نشان داده است. در بخشی از گزارش این سایت آمده که "ارسال اين احضاريه در حالی انجام شده است كه بر اساس اصل ۱۴۰ قانون اساسی، رسيدگی‏ به‏ اتهام‏ رئيس‌‏جمهوری و معاونان‏ او و وزيران‏ در مورد جرايم‏ عادی‏ با اطلاع‏ مجلس‏ شورای اسلامی‏ در دادگاه‏های‏ عموميی دادگستری‏ انجام‏ می‏شود. 
 
سوال اينجاست كه چه زمان و با چه كيفيتی اين شكايت به اطلاع نمايندگان مجلس شورای اسلامی رسيده است و آيا تشريفات قانونی بر اساس قانون اساسی انجام شده است يا خير؟" 
 
ایرنا در ادامه مدعی شده که "دادگاه‌های كيفری وظيفه و صلاحيت رسيدگی به شكاياتی كه موضوع و ماهيت آنها حقوقی است را ندارند. 
 
ارسال احضاريه دادگاه كيفری استان تهران در حالی انجام شده است كه هيچ تحقيق مقدماتی صورت نگرفته است و از اساس ماهيت شكايت و دلايل آن معلوم نيست". 
 
محمدعلی پورمختار رئیس کمیسیون اصل ۹۰ در گفتگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به این سئوال که شکایت وی به عنوان رئیس کمیسیون اصل ۹۰ از محمود احمدی نژاد که موجب احضار وی به دادگاه شده است ، درباره چه موضوعی بوده است گفت: موارد زیادی بوده و من یادم نیست که این احضار به خاطر کدام موضوع است.
 
وی همچنین درباره اینکه پس وجود شکایت را تایید می کنید، افزود: وقتی دولت گزارش داده که چنین مسئله ای وجود دارد پس حتما هست اما من چون خاطرم نیست فعلا آن را تکذیب یا تایید نمی کنم. 
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment