Tuesday, June 11, 2013

محمود احمدی‌نژاد: مردم تعیین کننده بودند٬ اتفاقات خوبی می‌افتاد

 محمود احمدی‌نژاد٬ رئیس دولت دهم به بهانه نقد دو نظام سرمایه‌داری و مارکسیستی انتقاد‌های تندی متوجه نظام جمهوری اسلامی کرد و گفت مردم در این نظام‌ها هیچ نقشی ندارند.
 
به گزارش دیگریان٬ آقای احمدی‌نژاد روز دوشنبه (۲۰ خرداد) در آئین تجلیل از مجریان بیمه طلایی درمان بازنشستگان کشوری سخنان دوپهلو و کنایه‌‌آمیزی در نقد جمهوری اسلامی بیان کرده است.
 
وی با بیان اینکه «انشاءلله نقطه‌ای در ایران نباشد که کسی احساس ضعف و نادیده گرفته شدن کند» گفته است: «اگر مردم حضور داشتند و تعیین کننده بودند در جامعه اتفاقات خوبی می‌افتاد.»
 
رئیس دولت دهم افزوده لازمه مشارکت مردمی این است که «تک تک مردم توانمند و عزیز باشند، اگر مردم توانمند نباشند مشارکت، مدیریت و حضورشان بی‌معناست.»
 
به گفته وی «حکومت متعالی، عدل و توحید زمانی تحقق می‌یابد که تک تک انسان‌ها رشد و احساس عزت کنند، توانمند باشند و حضورشان اثر داشته باشد.»
 
احمدی‌نژاد اظهار کرده است: «کسی که توانایی ندارد٬ اگر هزاران بار هم برای عدالت فریاد بزند زورش به کسانی که عدالت را در دنیا له می‌کنند٬ نمی‌رسد.»
 
به نظر می‌رسد این بخش از سخنان احمدی‌نژاد٬ اشاره‌ای به ناتوانی وی در تحقق شعار هشت سال پیش خود در برقراری عدالت در جامعه ایران باشد.
 
احمدی‌نژاد هشت سال پیش با شعار برقراری عدالت در ایران به قدرت رسید٬ اما نه‌ تنها نتوانست با فساد این نظام مقابله کند٬ بلکه دولت وی نیز به فاسد‌ترین دولت در تاریخ ایران تبدیل شد.
 
رئیس دولت دهم در بخش دیگری از سخنان خود به بهانه نقد نظام‌های سرمایه‌داری و مارکسیستی٬ به نظام اسلامی در ایران حمله کرده است.
 
وی گفته در این نظام‌ها «همه امورکشور دست عده‌ای قلیل است که آن‌ها چگونگی زندگی مردم را تعیین می‌کنند.»
 
احمدی‌نژاد افزوده است: «در نظام سرمایه‌داری عده‌ای قلیل نقشه‌های خود را به گونه‌ای تنظیم می‌کنند که مردم راهی جز انتخاب آن‌ها ندارند٬ اما ظاهرا این طور است که مردم خودشان انتخاب می‌کنند.»
 
این بخش از گفته‌های رئیس دولت دهم مطابق با نظام سیاسی روحانیون در ایران است.
 
روحانیون حاکم بر ایران از طریق شورای نگهبان٬ انتخابات این کشور را به گونه‌ای مدیریت می‌کنند که تنها نامزد‌های مورد نظر آن‌ها در انتخابات حضور داشته باشد.
 
محمود احمدی‌نژاد بی‌آنکه نامی از نظام جمهوری اسلامی ببرد٬ به طور تلویحی گفته در چنین نظامی٬ مردم نیستند که انتخاب می‌کنند.
 
احمدی‌نژاد هشت سال پس از آنکه بدون انتخاب مردم در ایران به قدرت رسید در ماه‌های پایانی قدرتش چنین سخنانی را بر زبان رانده است.

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment