Tuesday, June 11, 2013

بیانیه انتخاباتی سید ضیا نبوی و مسعود لدنی از زندان کارون اهواز

ضیا نبوی و مسعود لدنی، دو فعال دانشجویی و سیاسی از زندان کارون اهواز با صدور بیانیه ای، مواضع انتخاباتی خود را بعد از کناره گیری محمدرضا عارف اعلام کردند.
 
به گزارش دانشجونیوز، این دو زندانی در بند حکومت جمهوری اسلامی ایران در بخشی از بیانیه خود آورده اند که "رفتار مسئولانه و معقولانه" جناب آقاي عارف در خصوص كناره گيري به نفع اجماع اصلاح طلبان را ارج مي نهند و آنرا نشانه شرافت و وجاهت سياسي ايشان مي پندارند.
 
در ادامه متن کامل این بیانیه، که در اختیار دانشجونیوز قرار گرفته، آمده است: 
 
مواجهه فعال با امر انتخابات و راي دادن به كانديداي مورد اجماع اصلاح طلبان تنها زماني تمام وجوه مثبت و منطقي خويش را مي نماياند كه با ديگر گزينه ها و امكانهاي ما در عرصه سياست ورزي انتخاباتي قياس گردد. 
 
پر واضح است كه اين انتخاب نه بدين معنا است كه ما انتخابات پيش رو را كاملا آزاد، رقابتي و منصفانه مي پنداريم و يا اينكه چشمانمان را بر روي واقعيات دردناك امروز جامعه ايران بسته ايم. 
 
ما فراموش نكرده ايم كه بسياري از رهبران اصلاحات همچنان در زندان بسر مي برند و نيز از خاطر نبرده ايم كه چه رنجها و مشقت ها براي حفظ حرمت و اعتبار آزاديمان كشيده شده است. 
 
ما به خوبي آگاهيم كه تا چه حد عموم شهروندان و خصوصا طبقه متوسط شهري كه نسبت به تاثير گذاري آراي شان در عرصه سياست مايوس و مرددند و البته مسئوليت اين امر را قبل از هر چيز متوجه اقتدارگراياني مي دانيم كه با سياست هاي امنيتي، نابخردانه و غير دمكراتيك شان در طي ساليان اخير كشور را به سوي اين وضعيت بغرنج سوق داده اند.
 
با همه اين احوال اما به نظر مي رسد كه پرسش و مسئله اساسي ما اين است كه چگونه مي توانيم در بستر اين محدوديتها و دشواريها همچنان به علايق، اميدها و دغدغه هايمان در قبال حفظ منافع ملي پايدار بمانيم و همچنان از مسير عقلانيت و صلح طلبي خارج نگرديم. 
 
تصور ما بر اين است كه اگر بخواهيم از تمامي تجارب و اندوخته هاي سياسي مان در طي اين دهه ها و ادوار گذشته براي پاسخ به اين پرسش بهره بگيريم آنگاه ناگزير از تاييد اين نكته ايم كه تا زماني كه كمترين اميدي براي بهبود وضع موجود از طريق ساز و كار انتخاباتي وجود دارد هرگز نمي بايست از چنين انتخابي كناره جست. 
 
اعتقاد ما بر اين است كه جامعه مدني و عرصه عمومي در كشور بيش از هر چيز نيازمند شهروندان فعال، اميدوار و استواري است كه هرگز از پافشاري معقولانه بر حقوق خويش مايوس نمي گردند و در برابر مهيب ترين و ياس آورانه ترين ضربات اقتدارگرايان نيز از مدار خرد ورزي و اميدواري پاي بيرون نمي نهند.
 
 از همين رو و در همين مسير، رفتار مسئولانه و معقولانه جناب آقاي عارف كه كناره گيري به نفع اجماع اصلاح طلبان مي باشد را ارج مي نهيم و آنرا نشانه شرافت و وجاهت سياسي ايشان مي پنداريم، باشد كه اين درك بلند نظرانه و توسعه يافته ايشان از امر سياسي، ترجيح مسائل عمومي بر تمنيات شخصي، درسي باشد براي همه قدرت طلبان و تنگ نظران عرصه سياست امروز كه تاوان خود محوري ها و كج انديشي هايشان را سالهاست كه شهروندان اين مرز و بوم مي پردازند.
 
 در پايان، با احترام به راي و نظر تك تك شهروندان جامعه، اين ايده و نظر را با آنان به اشتراك مي گذاريم كه به باور ما بهترين و معقولانه ترين رفتار انتخاباتي در شرايط موجود، انتخاب كسي است كه بيشترين اميد معقولانه از آن بر مي خيزد و كمترين هزينه ممكن بر آن مترتب است و اين انتخاب از نظر ما چيزي نيست جزء شركت فعالدر انتخابات و راي دادن به شخص آقاي حسن روحاني ...
 
مسعود لدني – سيد ضيا نبوي
زندان كارون اهواز خرداد ۱۳۹۲
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment