Thursday, June 13, 2013

دیدار اساتید دانشگاه علم و صنعت با دختران میرحسین و رهنورد: بر همه مشخص شده که نگرانی های میرحسین برحق بود

جمعی از اساتید دانشگاه علم و صنعت با حضور درخانه ی یکی از دختران میرحسین و رهنورد به مناسبت عید سعید مبعث و در آستانه چهارمین سالگرد کودتای انتخاباتی با آنها دیدار کردند.
 
به گزارش کلمه، در این دیدار دوستانه، اساتید دانشگاه علم و صنعت همراه با ابلاغ سلام و دوستی خود به میرحسین موسوی و زهرا رهنورد خاطرنشان کردند: همانطور که مهندس موسوی به همراه آقای کروبی بر عهد خود با مردم که در ایام انتخاباتی دوره دهم ریاست جمهوری و مناظره ها بر آن تاکید کرده بود، با وجود همه مشکلات و سختی ها، پایدار مانده است، اساتید و فعالین دانشگاهی نیز برعهد خود با ایشان باقی مانده و می مانند.
 
صدای مظلومیت و ایستادگی رهبران جنبش سبز مردم ایران خواهیم ماند
 
آنها همچنین با تاکید بر اینکه جمع حاضر به نمایندگی تعداد بسیار زیادی از همکارانی است که چنین دیدگاهی دارند تصریح کردند که صدای مظلومیت و ایستادگی رهبران جنبش سبز مردم ایران را همچنان خواهند رساند.
 
اساتید دانشگاه علم و صنعت همچنین با تشریح وضعیت امنیتی حاکم بر دانشگاه ها تاکید کردند که این وضعیت موجب خاموشی و سکوت دانشجویان شده است.
 
حصر نوعی شکنجه است
 
آن ها با ابراز تاسف از ادامه حصر تصریح کردند که غیر از آنکه مجازات حصر قانونی نیست و روش جدا کردن یک انسان از فضای بیرون نوعی شکنجه به حساب می آید، اصولا حرف ها و رفتار آقای موسوی و خانم رهنورد و آقای کروبی جز خیر خواهی و حق جویی نبوده است که چنین رفتاری آنهم غیرقانونی با ایشان صورت بگیرد.
 
به گفته ی اساتید دانشگاه برهمه مشخص شده است که همه ی آن نگرانی ها و خیرخواهی ها همه به جا و برحق بوده است.
 
اساتید دانشگاه علم و صنعت در ادامه خاطرنشان کردند: همچنین در کنار این بلایا باید در نظر داشت که اتفاقات و وضع کشور در ۴ سال گذشته بهره ای بزرگ برای ملت نیز داشت و آن این بود که برای اولین بار از صدر تا ذیل حاکمیت به طور کامل در اختیار جریان اقتدارگرا قرار گرفت و برای همه مشخص و در تاریخ هم ثبت شد که نظم سیاسی موجود که بر اساس تفسیری اقتدارگرایانه از قانون اساسی شکل گرفته و تاکنون گناه ناکامی های خود را به گردن ناهم گونی اجزای انتخابی و انتصابی حکومت می انداخت تا چه حد مساله زا و ناموفق بوده و خواهد بود.
 
مناظره ها نشانه ی پیروزی یاران محصور جنبش سبز بود
 
در این دیدار با اشاره به مناظره های انتخاباتی یازدهمین دوره ی ریاست جمهوری عنوان شد که امروزه به خصوص با مشاهده مناظرات انتخاباتی و مقایسه آن با گفته ها و نگاه آقای موسوی در انتخابات دهم می توان به وضوح گفت که جهت این مناظرات همه نشان بر پیروزی واقعی برای این یاران محصور جنبش سبز است.
 
این اساتید با تاکید بر این که به رشد فکری به عنوان سرمایه ای ارزشمند برای حفظ کشور دست یافته ایم افزودند: نسل جوان نیز با ایستادگی زندانیان و محصورین و اتفاقات متعدد درون ایران و نیز کشورهایی مثل سوریه با حجم بالای کشتار انسانی به این نتیجه رسیده است که گره مسائل کشور تنها با دست خود مردم و در چارچوب هایی مدنی قابل باز شدن است و درحالی که بی توجهی مسئولین و یا واضع مشکوک عده ای به مساله قومیت ها و خطر بیگانه در مورد تمامیت ارضی کشور و خطر تجزیه آن جدی است.
 
ما می توانیم و باید از شعله امید محافظت کنیم
 
اساتید سبز دانشگاه علم وصنعت در ادامه به تشریح اینکه این راه با همه سختی ها و دشواری هایی که برای همه و به خصوص خانواده های زندانیان وآسیب دیدگان و مهندس موسوی و دکتر رهنورد و خانواده شان داشته، راهی پرامید با آینده ای روشن است تاکید کردند که به علت همه ی این نشانه ها و اشاره ها ما می توانیم و باید از شعله امید محافظت کنیم.
 
در ادامه ی این دیدار دختران میرحسین و رهنورد ضمن شرح جفا ها و مسائلی که بر آنها و پدر و مادرشان رفته و می رود بخشی از حوادث روزهای پیش از انتخابات و چگونگی تصمیم گیری های مهندس موسوی در روزهای حساس اول بعد از انتخابات سال ۱۳۸۸ را با ذکر جزئیات شرح دادند.
 
آنها با بیان اینکه اگرچه روزهایی سخت و پرحادثه را پشت سر گذاشته اند ولی این سختی ها را در کنار غم ها و مصیبت های خانواده‌هایی که عزیزانشان را از دست داده اند، سلامتی شان دچار مشکل شده یا در کنار مشکلات سایر خانواده های زندانیان سیاسی می بینند ابراز امیدواری کردند که کشور و مردم روزهایی خوش و پر امید را در پیش رو داشته باشند و دیگر مسائل اینچنین تلخ تکرار نشود.
 
دختران میرحسین و رهنورد با اشاره به سخنرانی و اتهام زنی های خشمگین افرادی که تریبون ها در دست آنهاست تصریح کردند که اگرچه هنوز هم آنها مطالبات به حق مردم و یاران محصور جنبش سبز را با عناوینی چون فتنه خطاب می کنند ولی از خلال همه ی این صحبت ها مشخص است که آنها از مشکلات و اشتباه های خود و وضعیت بدی که کشور به دلیل این گزینش ها درگیر آن شده است آگاهی کامل دارند.

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment