Monday, June 10, 2013

ادعای کذب مقامات وزارت علوم در خصوص دانشجویان ستاره دار

در حالی که در روزهای گذشته گزارش ۸ سال نقض حق تحصیل دانشجویان در ایران شامل بیش از ۱۰۰۰ مورد محرومیت از تحصیل و دانشجوی ستاره دار  منتشر شد، مقامات وزارت علوم جمهوری اسلامی ایران وجود دانشجویان ستاره دار را تکذیب کردند.
 

به گزارش دانشجونیوز، کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با ادعای اینکه ستاره دار شدن دانشجویان در زمان دولت اصلاحات انجام شده است، گفت: کمیته انضباطی دانشگاه‌ها تخلفات را بررسی می‌کند و مرجع تشخیص جرم نیستند، بر اساس رأی این کمیته هیچ دانشجویی ممنوع‌التحصیل نمی‌شود.
 
با این حال وی در ادامه با اشاره به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: طبق مصوبه سال ۱۳۶۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر باید از مراجع ذیربط استعلام کرد که اگر جواب استعلام نیاید یا منفی باشد سازمان سنجش آموزش کشور پرونده را ناقص تلقی کرده و به فرد اطلاع می‌دهد تا پیگیری‌های لازم برای رفع مشکل صورت گیرد. تعداد این دانشجویان هم بسیار پایین است.
 
همچنین غلامرضا خواجه سروی، معاون فرهنگی وزارت علوم مدعی شد: یکی از افتخارات دوران ما این است که هیچ دانشجویی به علت فعالیت سیاسی در دانشگاه‌ها بازداشت و ستاره‌دار نشده است.
 
این در حالیست که در روزهای گذشته گزارش ۸ سال نقض حق تحصیل شهروندان ایرانی در دانشگاه های کشور با هدف معرفی سازمان های موثر در نقض حق تحصیل و ارائه اسامی بیش از  ۱۰۰۰ مورد محرومین از تحصیل و دانشجویان ستاره دار منتشر شد. 
 
این گزارش که توسط کمیسیون حقوق بشر دفتر تحکیم وحدت با همکاری سایت دانشجونیوز و کمپین دفاع از حق تحصیل آماده شده، به ارائه برخی از مستندات و همچنین اطلاعات طبقه بندی شده بیش از ۱۰۰۰ مورد محرومین از تحصیل از فروردین ماه ۱۳۸۴ تا اسفند ۱۳۹۱ می پردازد. 
 
پس از روی کار آمدن محمود احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۴، بخشی از سیاست های وزارت علوم ایران و سازمان سنجش آموزش کشور به طور پررنگ تری در راستای تصمیمات نهادهای سرکوبگر برون دانشگاهی مانند وزارت اطلاعات و بخش هایی از قوه قضائیه قرار گرفت.
 
علاوه بر این، با تصمیم وزیر علوم و تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی، افراد جدیدی به عنوان روسای دانشگاه های کشور منصوب شدند که در طول این سال ها سهم عمده ای در محرومیت از تحصیل دانشجویان داشته اند. تکذیب وجود دانشجویان ستاره دار در این سال ها در حالی صورت می گیرد که هم اکنون شماری از این دانشجویان به دلیل فعالیت های مرتبط با حق تحصیل در زندان هستند.
 
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment