Tuesday, July 17, 2012

قائم مقام وزیر علوم: اعزام دانشجویان ایرانی به چین با شتاب بیشتری انجام می شود

اعزام دانشجویان ایرانی به دانشگاه های چینی با شتاب بیشتری انجام می شود.
 
به گزارش دانشجونیوز، قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل با اعلام این خبر گفته است که در سال جاری بورسیه کردن دانشجویان ایرانی به کشور چین نیز افزایش خواهد یافت.

 
ارسلان قربانی همچنین از برنامه جذب دانشجویان چینی در دانشگاه های کشور با وجود مشکلاتی چون آموزش زبان فارسی، فرایند ویزا و اراده دانشگاه ها در جذب دانشجوی چینی سخن گفت.
 
گسترش آموزش زبان چینی در دانشگاه های کشور
 
آقای قربانی که در گفتگو با یکی از خبرگزاری های داخلی سخن می گفت، در ادامه اظهار داشته که تحصیل رشته زبان چینی نیز در سه دانشگاه شیراز، اصفهان و فردوسی مشهد گسترش خواهد یافت. 
 
دانشگاه اصفهان با همکاری موسسه اشرفی اصفهانی در سال تحصیلی آینده و دانشگاه های شیراز و فردوسی مشهد طی سال های آینده به آموزش زبان چینی خواهند پرداخت.
 
قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل اعلام کرده است که مقطع کارشناسی ارشد زبان چینی هم در دستور کار وزارت علوم قرار گرفته است.
 
در حال حاضر در دانشگاه های تهران و شهید بهشتی زبان چینی تدریس می شود.
 
محمود ملاباشی، معاون دانشجویی وزیر علوم در سال های گذشته، پیش از این اعلام کرده بود که "عليرغم سطح بالای روابط كشور ما با چين و روسيه افراد تحصيل كرده كه مسلط به فرهنگ و زبان اين كشورها باشند خيلی كم است كه ما برای جبران اين نقيصه از اعزام دانشجويان به چين و روسيه حمايت مي‌كنيم."
 
 
 
 
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment