Tuesday, July 31, 2012

رئیس کل بانک مرکزی: قرارگاه جنگ های نامنظم اقتصادی را تشکیل داده ایم

رئیس کل بانک مرکزی گفته است که در این بانک قرارگاه جنگ های نامنظم افتصادی تشکیل شده است.
 
محمود بهمنی همچنین از تلاش این بانک برای تک نرخی کردن ارز در کشور خبر داد.
 
به گزارش دانشجونیوز به نقل از خبرگزاری های داخلی، رئیس کل بانک مرکزی پس از حضور در کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: "اگر در زمان تحریم بخواهیم مقررات عادی را به کار بگیریم، قطعاً با مشکل و موانع برخورد می‌کنیم، بر این اساس همانطوری که در جنگ‌های نظامی یک سری جنگ‌های نامنظم داریم، در بحث تحریم هم که کمتر از جنگ نظامی نیست، باید یکسری جنگ‌های نامنظم اقتصادی را شروع کنیم".
 
بهمنی خاطرنشان کرد:‌ "ما این جنگ‌های نامنظم را شروع کرده‌ایم و هفته‌ای هفت روز جلسه داریم و قرارگاهی در بانک مرکزی برای این منظور ایجاد کرده‌ایم".
 
رییس کل بانک مرکزی در سخنان خود همچنین کمبود ارز در کشور را رد کرد: "ما در حال حاضر کمبود منابع ارزی نداریم و فقط ارزمان را مدیریت می‌کنیم؛ وقتی ارز به حد کافی وجود دارد، لزومی ندارد که برای هر کالا بخواهیم ارز تخصیص دهیم و اگر برای ورود برخی کالاها ارز تخصیص ندادیم، به این معنا نیست که ارز ما کاهش پیدا کرده یا ضعف منابع ارزی داریم".
 
رئیس کل بانک مرکزی در ادامه افزود: "ما به دنبال تک‌نرخی شدن ارز هستیم و زیر بار ارز دو نرخی و بیشتر نخواهیم رفت و فقط یک نرخ ارز خواهیم داشت‌ چرا‌که ارز تک‌نرخی می‌تواند جلوی مفاسد را بگیرد".
 
 
 
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment