Wednesday, July 25, 2012

٦٦ ماه حبس برای دکتر پورسیفی، فعال حقوق بشر

به گزارش منابع خبری، امروز چهارشنبه، چهارم مرداد ماه 1391 رای دادگاه دکتر محمد حسن یوسف پورسیفی به وی ابلاغ شد.
 
بنا به گزارش جرس، قاضی صلواتی، رئیس شعبه پانزده دادگاه انقلاب تهران، پنج سال و شش ماه حبس تعزیری برای دکتر محمد حسن یوسف پورسیفی، فعال حقوق بشر و عضو جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان صادر کرده است.
 
رای صادره به شرح ذیل اعلام شده است:
 
- اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت ملی کشور از طریق فعالیت و عضویت در تشکیلات غیر قانونی موسوم به مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، کمک به محکومین امنیتی و ترتیب خروج غیر قانونی آنها به خارج از کشور، جمع آوری نا مشروع کمک مالی برای خانواده های زندانیان سیاسی- امنیتی ، تودیع وثیقه بصورت نامشروع برای زندانیان امنیتی ،به استناد ماده 610 قانون مجازات اسلامی به تحمل 3 سال حبس تعزیری.
 
- توهین به مقدسات در وبلاگ ساعت دلتنگی بخاطر مطلب منتشر شده در مورد موسسه فاطمه زهرا در مشهد مقدس درباره صیغه و مقاله وضعیت زنان در ایران.به استناد ماده 513 قانون مجازات اسلامی به تحمل 2 سال حبس تعزیری.
 
- فعالیت تبلیغی علیه نظام بخاطر مقاله موهن نگاهی به طرح امنیت اجتماعی در ایران و حجاب در وبلاگ ساعت دلتنگی و انتقاد از وضعیت معیشتی کارگران و کودکان کار و خیابان به استناد ماده 500 قانون مجازات اسلامی به تحمل 6 ماه حبس تعزیری.
 
جمع محکومیت پنج سال و شش ماه می باشد.
 
به گزارش جرس، دکتر یوسف پور درخواست تجدید نظر را رد کرد و آخر مرداد ماه 1391 به بند 350 زندان اوین باز می گردد.
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment