Tuesday, July 31, 2012

رییس کل بانک مرکزی: ارز دانشجویی حذف نخواهد شد

در حالی که در روزهای اخیر رییس کمیسیون اقتصادی مجلس بارها بر حذف ارز دانشجویی تاکید کرده است، رییس کل بانک مرکزی امروز اعلام کرد که ارز دانشجویی حذف نخواهد شد.

 
به گزارش دانشجونیوز، محمود بهمنی، رییس کل بانک مرکزی امروز در جمع اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت که ارزدانشجویی حذف نخواهد شد.
 
محمد بیاتیان، عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اعلام این خبر گفت که "آقای بهمنی در جلسه امروز كميسيون قول داد ارز دانشجويی و درمانی حذف نشود".
 
ارسلان فتحی پور، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، روز گذشته صراحتا از حذف ارز دانشجویی در طرح ارائه شده به مجلس خبر داده بود.
 
جلوگیری از فرار مغزها با حذف ارز دانشجویی
 
ارسلان فتحی پور طرحی نه ماده ای را برای رای گیری در صحن علنی مجلس اماده کرده، که بر مبنای آن ارز مرجع (نرخ دولتی) تنها به کالاهای اساسی و مواد استراتژیک تعلق خواهد گرفت.
 
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرگزاری مهر با اشاره به حدف ارز دانشجویی گفته است که با این کار جلوی فرار مغزها از کشور گرفته می شود.
 
وی گفته است که "براساس مطالعات و بررسی های صورت گرفته، به این نتیجه رسیدیم که ارز دانشجویی جزء ارزهای غیرضروری به شمار می آید و باید حذف شود".
 
فتحی پور اظهار داشت که لزومی ندارد افراد با استفاده از ارز دولتی برای تحصیل به خارج از کشور بروند.
 
حسن مسلمی نائینی، مدیر کل اداره کل بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم، روز یکشنبه در پاسخ به اظهارات ارسلان فتحی پور که گفته بود این دانشجویان ١٢ سال تحصیل رایگان داشتند و الان نباید از خدمات دولتی استفاده کنند، اظهار کرد:" ٨٣ درصد دانشجویانی که خارج از کشور تحصیل می کنند در مقطع تحصیلات تکمیلی هستند و چون داخل کشور ظرفیت تحصیل آنها فراهم نبود مجبور به رفتن هستند و برای همین نباید ارز آنها را به این بهانه حذف کرد".
 
با مخالفت مسئولان وزارت علوم و بانک مرکزی با حذف ارز دانشجویی، باید دید که آیا رییس کمیسیون اقتصادی مجلس هم چنان بر حذف ارز دانشجویی تاکید خواهد کرد یا خیر. در هفته ی گذشته علاوه بر حذف ارز مسافرتی، ارز با نرخ دولتی که به زائران و حجاج نیز تعلق می گرفت، کاهش یافته است.
 
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment