Sunday, July 29, 2012

صالحی: جایگزینی حکومت سوریه خیالی باطل است

علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، در نشست مطبوعاتی مشترک با وزیر امور خارجه سوریه بر حمایت از حکومت بشار اسد تاکید کرد.
 
آقای صالحی همچنین از سفر ولید المعلم؛ وزیر امور خارجه سوریه، "برای سفر به وطن دومش ایران" قدردانی کرد.
 
به گزارش دانشجونیوز به نقل از خبرگزاری های داخلی، آقای صالحی در این نشست مطبوعاتی گفته است "این تصور که خلایی در سوریه ایجاد و با جابجایی حکومت یک حکومت دیگر به راحتی جایگزین شود، خیالی باطل است".
 
علی اکبر صالحی گفت که در دیار با ولید المعلم درباره مسائل سوریه و توطئه علیه این کشور صحبت کرده است.
 
آقای صالحی در نشست مطبوعاتی با تاکید بر اینکه وقایع سوریه صرفا حرکتی داخلی نیست افزود: "ما این موضوع را نفی نمی کنیم که مردم سوریه مانند هر مردم دیگری باید از تمام حقوق شهروندی یک کشور آزاد برخوردار باشند. تعدد احزاب، انتخابات مجلس، ریاست جمهوری و قانون اساسی خواسته های مشروعی است که این اقدامات را بشار اسد نیز انجام داده است".
 
وی خاطر نشان کرد: "باید گفت توطئه ای علیه سوریه چیده شده که می توان گفت همان نظرات و مواضعی است که رژیم صهیونیستی علیه سوریه گرفته است".
 
صالحی در ادامه افزود که دشمنان سوریه هر چه در توان دارند، در جهت تضعیف دولت سوریه و ایجاد مشکل برای این کشور به کار می گیرند و اظهار امیدواری کرد که مجموعه کشورهای منطقه با درایت و هوشمندی بیشتر نسبت به عواقب کار خود فکر کنند.
 
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی تصریح کرد: "در صورتیکه رفتار آنها در جهت نادرست همچنان ادامه یابد، یقینا عواقبش دامن گیر همه خواهد شد و نمی توانیم ابعاد عواقب سوء قضیه را از هم اکنون به طور دقیق پیشگیری کنیم و تنها می دانیم که عواقب سوئی وجود خواهد داشت که تمام منطقه و جهان را در بر می گیرد".
 
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment