Sunday, July 29, 2012

مدیر کل اداره کل بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم: نباید ارز دانشجویی حذف شود

به دنبال شنیده شدن زمزمه حذف ارز دانشجویی مدیر کل اداره کل بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم در گفتگو با خبر آنلاین اعلام کرد که ارز دانشجویی از ارزهای غیر ضروری نیست که لازم به حذف آن باشد.
 
حسن مسلمی نائینی مدیر کل اداره کل بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم درباره حذف ارز دانشجویی به خبرآنلاین اعلام کرد که فعلا صلاح نیست تصمیمی برای حذف ارز دانشجویی گرفته شود و به نظر من ارز دانشجویی از ارزهای غیر ضروری محسوب نمی شود و نباید حذف شود.
 
او اضافه می کند: ما در وزارت علوم تنها اسامی کسانی که در سامانه نشا ثبت نام می کنند را تایید می کنیم و دانشجو بودن آنها را به بانک مرکزی اعلام می کنیم و پرداخت ارز دانشجویی وظیفه بانک مرکزی است،و نه وظیفه ماو اگربانک مرکزی بخشنامه دهد که ارز دانشجویی باید حذف شود ما هم نمی توانیم کاری کنیم درست مانند زمانی که دانشجویان در گرفتن ارز از بانکها مشکل داشتند و کاری از دست ما ساخته نبود.
 
این در حالی است که در بخشنامه که بانک مرکزی به شعب بانک ها برای حذف ارز مسافرتی زده است صراحتا آورده شده که ارز دانشجویی به قوت خود باقی است .
 
مسلمی  در پاسخ به اینکه گفته می شود این دانشجویان ١٢ سال تحصیل رایگان داشتند و الان نباید از خدمات دولتی استفاده کنند افزود: ٨٣ درصد دانشجویانی که خارج از کشور تحصیل می کنند در مقطع تحصیلات تکمیلی هستند و چون داخل کشور ظرفیت تحصیل آنها فراهم نبود مجبور به رفتن هستند و برای همین نباید ارز آنها را به این بهانه حذف کرد.
 
ارسلان فتحی پور، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، روز گذشته در سخنانی گفته بود: دانشجویانی که خارج از کشور تحصیل می کنند ١٢ سال با هزینه دولت تحصیل کرده اند و حالا هم که برای تحصیل به خارج از کشور رفتند مشخص نیست که پس از پایان تحصیل به ایران بازگردند، بنابراین این افراد نیز باید مانند سایر مردم از بازار آزاد ارز تامین کنند.
 
 
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment