Saturday, July 21, 2012

دکتر حسام فیروزی برای گذراندن یک سال و نیم حبس تعزیری راهی زندان اوین شد

دکتر حسام فیروزی، فعال حقوق بشر، ظهر امروز برای اجرای حکم یک سال و نیم حبس تعزیری به زندان اوین رفت.
 
به گزارش بامدادخبر، حسام فیروزی طی هفته‌های گذشته برای این منظور از سوی اجرای احکام احضار شده بود. این در حالی بود که تا پیش از ظهر امروز حکم دادگاه تجدید نظر به وی ابلاغ نشده بود و این فعال حقوق بشر از حکم دادگاه تجدید نظر اطلاع نداشت.
 
فیروزی طبق حکم دادگاه بدوی که در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباس برگزار شده بود به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی، تشویش اذهان عمومی، تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی علیه نظام» به هشت سال زندان محکوم شده بود.
 
از مصادیقی که در دادگاه برای این اتهامات در نظر گرفته شده، کمک این پزشک به آسیب دیده‌گان حوادث بعد از انتخابات عنوان شده است.
 
دکتر حسام فیروزی، فعال مستقل حقوق بشر و وبلاگ‌نویس، در تاریخ ۱۲ اسفند ماه، هم‌زمان با بازداشت گستردهٔ فعالان حقوق بشر در ایران بازداشت و به بند ۲الف زندان اوین منتقل شد.
 
وی در طول مدت بازجویی‌ به شدت تحت شکنجه قرار گرفته بود تا در برابر دوربین‌های صدا و سیما علیه خود اعتراف کند. فیروزی در تاریخ ۲۷ خرداد ماه ۱۳۸۹ بعد از تحمل ۱۰۷ روز بازداشت با تودیع وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شد.
 
فیروزی پیش از این چندین بار دیگر به خاطر فعالیت‌های انسان دوستانهٔ خود به عنوان یک پزشک متعهد بازداشت شده بود. در یکی از این موارد وی به ۱۵ ماه زندان محکوم شده و در اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۸ با به پایان رساندن محکومیت ۱۵ ماههٔ خود از زندان اوین آزاد شده بود.
 
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment