Wednesday, July 25, 2012

بیانیه دانشجویان سبز دانشگاه علم و صنعت در همبستگی با خانواده شهید باقری نژادیان: ما همه فاطمه ایم

جمعی از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در سالگرد شهادت فاطمه باقری نژادیان، دانش آموخته دانشگاه علم و صنعت، بیانیه ای صادر کردند.

 
به گزارش دانشجونیوز، دانشجویان سبز دانشگاه علم و صنعت ضمن ابراز همبستگی با خانواده فاطمه باقری نژادیان، خواستار محاکمه ی عاملان و آمران این جنایت شدند.
 
در بخشی از بیانیه دانشجویان آمده است: "حاکمان که تمام اتکایشان به دستگاه عریض و طویل امنیتی شان است نمی توانند بفهمند که از خون جوانان وطن لاله ها دمیده و می دمد و امروز همه ی ما هرکدام فاطمه ایم. مادر و پدر دردمند و خانواده ی داغدار فاطمه باقریان نژاد این روزها هزاران فرزند دانشجو در دانشگاه علم و صنعت دارند و هزاران هزار فاطمه ی سبز و آزادیخواه در سراسر ایران خود را فرزند این خانواده می دانند. علم و صنعت امروز به دو فرزند شهید خود شادمانه می بالد و سرافراز از آن است که روزی زیر گامهای سبز دلیرانی چون شهید فاطمه باقری نژادیان و شهید کیانوش آسا گسترده بوده است".
 

"فاطمه باقری نژادیان فرد" ورودی سال ٨١ و دانشجوی سابق رشته ی مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت بود که جسم بی جانش در هشتمین روز مردادماه سال گذشته، در اطراف شهر ری پیدا شد. شواهد موجود نشان می داد که وی قصد شرکت در مراسم پس از تشییع جنازه عزت الله سحابی دبیر کل ائتلاف نیروهای ملی مذهبی را داشته که در بین راه توسط افرادی که هنوز هویت آنان مشخص نیست ربوده شده است. پدر فاطمه باقری نژادیان چندی پیش در دیدار با دانشجویان دانشگاه علم و صنعت گفته بود که ذره ای شک ندارم که نیروهای امنیتی دخترم را کشته اند.
 

متن کامل این بیانیه که دراختیار دانشجونیوز قرار گرفته به شرح زیر است:
 
نزدیک به یک سال از جنایت قتل ناجوانمردانه ی شهید فاطمه باقری نژادیان از دانشجویان سبز دانشگاه علم و صنعت می گذرد. جنایتی که بانیان آن، به حدی از شقاوت و وقاحت رسیده اند که نه تنها مسئولیت آن را بر عهده نمی گیرند بلکه آن را بر گردن خود مقتول می افکنند و سخن معاویه را به یادمان می آورند که علی را مسئول شهادت عمار یاسر می دانست. سربازانی گمنام و گمراه دختری که در تقوا و عفت مرادش فاطمه بود را می ربایند و  با قصد قبلی و از سر سیاست "النصر بالرعب" در اثر شکنجه ی بی حد و مرز، در نهایت مظلومیت او را به شهادت می رسانند.
 
باری، حاکمان که تمام اتکایشان به دستگاه عریض و طویل امنیتی شان است نمی توانند بفهمند که از خون جوانان وطن لاله ها دمیده و می دمد و امروز همه ی ما هرکدام فاطمه ایم. مادر و پدر دردمند و خانواده ی داغدار فاطمه باقریان نژاد این روزها هزاران فرزند دانشجو در دانشگاه علم و صنعت دارند و هزاران هزار فاطمه ی سبز و آزادیخواه در سراسر ایران خود را فرزند این خانواده می دانند. علم و صنعت امروز به دو فرزند شهید خود شادمانه می بالد و سرافراز از آن است که روزی زیر گامهای سبز دلیرانی چون شهید فاطمه باقری نژادیان و شهید کیانوش آسا گسترده بوده است. گامهای استواری که در راه آزادی میهن از هیاهوی ارباب قدرت نمی هراسید و تن زورمندان را به لرزه می انداخت.
 
ایستادگی و شجاعت تحسین بر انگیز پدر شهید باقری نژادیان نماینده ی مردم در مجلس سوم و ششم که برای ما یادآور مردانگی رئیس محصور مجلس ششم است نه تنها برای هم دانشگاهیان آن شهید مظلوم بلکه برای همه ی آزادیخواهان ایرانی مایه ی سربلندی و سبب امید است. در شرایطی که قدرت مداران نالایق چنین آشفته بازار امنیتی را بر کشور حاکم کرده اند، شرم آور است پس از گذشت یک سال هنوز از هیچ یک از نهادهای امنیتی و یا قوه ی قضاییه هیچگونه اجازه و دستوری  برای رسیدگی عادلانه و منصفانه به پرونده ی این رسوایی و سقوط اخلاقی دیده نمی شود. در این میان خانواده ی این عزیز به درستی راه استقامت و پایداری بر حق و خون دختر شهیدشان را برگزیده اند.
 
ما دانشجویان سبز دانشگاه علم و صنعت ضمن ابراز همبستگی با خانواده ی آن شهید مظلوم خواستار محاکمه ی عاملان و آمران این جنایت سیاه و رسوا نمودن همه ی عواملی که ضمن ایجاد تنگنا برای خانواده ی داغدیده ی باقری نژادیان از این حق خواهی جلوگیری می کنند؛ هستیم. همچنین از عموم ملت سبز ایران می خواهیم مراتب همدردی و همبستگی خود را با خانواده ی داغدار فاطمه ی عزیز اعلام کنند و به ندای حق طلبانه ی ایشان پاسخی درخور بدهند.
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment