Wednesday, July 18, 2012

صادق لاریجانی: مصونیت قضایی نمایندگان مجلس توهم باطل است

رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی گفته است  که نمایندگان مجلس در مقام اجرای وظایف نمایندگی خود آزادند اما این مسئله معنایش مصونیت قضایی نیست.
 
وی در ادامه اظهار داشت که "تفسیر مصونیت قضایی از اصل ٨٦ قانون اساسی توهم باطل است".
 
صادق لاریجانی گفته است که "تعبیر مصونیت قضایی در اصل ٨٦ اصلا وجود ندارد و حتی محتوای آن نیز نیامده است و نماینده و غیرنماینده در مسئله جرم هیچ‌ فرقی با هم ندارند و اگر جرمی مرتکب شدند برحسب رویه قانونی و با رعایت تشریفات موجود در قانون باید به دادسرا احضار شوند".
 
سخنان صادق لاریجانی در حالی بیان می شود که اخیرا جعفری دولت آبادی، دادستان تهران، از علی مطهری به دلیل سخنانی که در صحن مجلس بیان کرده بود، شکایت کرده است.
 
علی مطهری در واکنش به این شکایت گفته بود که "سخن آقای جعفری دولت‌آبادی موجب وهن نظام جمهوری اسلامی و تضییع حقوق مردم است، اساساً دادستان حق ورود به نطق نمایندگان را ندارد."
 
وی در ادامه اظهار داشته است: "ظاهراً آقای دادستان از فرط بیکاری و یا تحت فشار دولت این حرف را زده، چون ایشان را آدم عاقل و معتدلی می‌دانستم که در برخی موارد دستش بسته است، بهتر است ایشان به جای این جور کارها، تکلیف پرونده افرادی مانند آقایان مرتضوی، رحیمی و جواد لاریجانی را مشخص کند و به رفتارهایی که با زندانیان سیاسی و خانواده‌های آنها می‌شود، پایان دهد".
 
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment