Friday, May 17, 2013

شیوع فروش سئوال‌های امتحانی در مدارس ارومیه

درحالی امتحانات پایان ترم مدارس شروع شده است که بازار داغ فروش سوالات امتحانی، در شهر ارومیه غوغا می کند.
 
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی ندای ارومیــــه، طبق اعلام سازمان سنجش وزارت آموزش و پرورش امتحانات نهایی مدارس از امروز 25 اردیبهشت آغاز می شود و قبل از انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری پایان می یابد، این درحالیست که امتحانات داخلی بعضی از مدارس شروع شده است.
 
همواره با شروع فصل امتحانات، نتیجه و نمرات امتحانات برای والدین و حتی خود دانش آموزان اهمیت دوچندانی پیدا می کند، به طوریکه والدین حاضرند حتی قید تفریح، سرگرمی و تلویزیون را بزنند تا فرزندانشان با فراغ بال بیشتری به امتحانات خود برسند.
 
اما در این بین شاید مثل همیشه، فرصتی برای برخی ها به وجود آید تا از فصل امتحانات به خوبی استفاده کنند و به اصطلاح با اسب سرکش سودجویی، جولان دهند.
 
 
فروش سوالات امتحانی؛ تهدیدی جدی برای نظام آموزشی!
 
فروش سوالات امتحانی یکی از شیوه های سودجویی برخی از دلالان است که با سواستفاده از شرایط موجود سوالات امتحانی را با مبلغ مناسبی در اختیار مشتریان خاص شان قرار می دهند.
 
(سامان- غ) یکی از دانش آموزان دبیرستانی است که سال آخر خود را در رشته تجربی می گذراند و درخصوص سودجویی دلالان می گوید: هفته پیش بود که یکی از دوستانم گفت دوست پدرم که با سرایدار مدرسه مان رفاقت دارد؛ می تواند سوالات امتحانی مان را تهیه کند و در اختیار ما بگذارد و دیگر نیازی نیست که برای امتحانات وقت خود را تلف کنیم!
 
وی ادامه داد: با این پیشنهاد دوستم وسوسه شدم و در قبال پرداخت سیصدهزار تومان پول سوالات را از آن شخص گرفتیم.
 
از سامان درباره درصد تضمین صحت درستی سوالات پرسیدم که جوابش میخکوبم کرد: ما قرار شد که فقط 100هزار تومان از مبلغ کل را به وی بدهیم و وی فقط نمونه سوالات امتحان اولمان را بدهد، که اینکار را کردیم و سر جلسه امتحان اولمان در کمال ناباوری دیدیم، سوالاتی که وی به ما داده است عینا بر روی سوالات امتحانی که سرجلسه امتحان در اختیارمان قرار گرفت، کپی پیست شده است!!!
 
سامان ادامه داد: بعد از جلسه اول امتحان، به اتفاق دوستم بقیه پول را به آن شخص دادیم و او هم، همه سوالات امتحانات به جز امتحانات نهایی را به ما داد و ما اکنون با خیال آسوده فقط به فکر دو امتحان نهایی مان هستیم!
 
 
کارشناس سنجش آموزش و پرورش: هرچه سریعتر باید جلوی سرطان بدخیم دلالی گرفته شود!
 
در این راستا سعی کردیم به کمک یکی از کارشناسان اداره آموزش و پروش و پرورش آذربایجان غربی قضیه را پیگیری کنیم.
 
(ع - م) در این ارتباط گفت: متاسفانه چندسالی است که فروش سوالات امتحانی در مدارس ارومیه شیوع پیدا کرده و دانش آموزان نیز بدون اینکه والدین شان خبر داشته باشند، سوالات را بعضا با مبالغ بسیار بالایی از دلالان می خرند و از این راه مبلغ هنگفتی به جیب این سوداگران می رود که باید هرچه سریعتر رسیدگی شود.
 
وی در ادامه گفت: فروش سوالات امتحانی فقط مختص امتحانات داخلی مدارس است چرا که سوالات امتحانات نهایی که بصورت کشوری برگزار می شود تا روز امتحان محرمانه باقی می ماند!
 
(ع – م) در پایان گفت: اگر به این گونه مسائل رسیدگی نشود، رشد قارچ گونه این سوداگری ها ادامه خواهد داشت و فروش سوالات به سرطانی لاعلاج در نظام آموزشی تبدیل خواهد شد.
 
حال باید منتظر ماند و دید که آقایان مسئول، چه زمانی احساس تکلیف خواهند کرد تا به اینگونه افتضاحات و رسوایی ها پایان دهند؟!

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment