Monday, May 20, 2013

تجمع اعتراضی کارگران کارخانه کاشی گیلانا

کارگران کارخانه کاشی گیلانا در اعتراض به عدم پرداخت حقوق چند ماه گذشته ی خود اعتراض کردند.
 
به گزارش دانشجونیوز، این کارگران بیش از ۹ ماه است که حقوق دریافت نکرده اند. 
 
همچنین عدم تحقق وعده ی مسئولان بر شدت این اعتراضات افزوده است.
 
یکی از کارگران کارخانه کاشی گیلانا در گفتگو با تارنمای زیتون خبر گفت: عدم پرداخت حقوق معوقه کارگران علت اصلی تجمع کارگران مقابل کارخانه است.
 
رضا احمدی شهربیجاری، افزود: نماینده، فرماندار و مسئولان شهرستان قول داده‌اند که دو ماه بعد از عید کلیه حقوق‌های معوقه پرداخت شود اما تاکنون این وعده‌ها محقق نشده اند.
 
وی با بیان اینکه کارگران کارخانه قریب ۹ ماه حقوق معوقه دارند، ادامه داد: کارفرما هیچ گونه مواد برای تولید کارخانه خریداری نمی‌کند و آنچه که تولید می شود استفاده از موادی است که در کارخانه بلا استفاده است.
 
برادر شهید احمدی، متذکر شد: مسئولان شهرستان بارها برای رفع این مشکل قول دادند و اقای حکیمی نماینده رودبار هفته گذشته قول دادند که مشکل کارگران طی یک هفته رفع خواهد شد.
 
وی، با بیان اینکه با تورم و گرانی جامعه کارگران قادر به زندگی نیستند، گفت: کارگران کارخانه کاشی گیلانا حتی قادر به خرید یک نان نیستند.
 
این کارگر، ادامه داد: کارگران و بازنشستگان کارخانه که تعدادشان به ۲۵۰ نفر می رسد با چنین مشکلی مواجه هستند.
 
مشکل معیشتی کارگران این کارخانه را آزار می دهد
 
نماینده کارگران کارخانه کاشی گیلانا، نیز می گوید: از نیمه دوم سال ۸۹ مشکلات کارگری به علت سوء مدیریت در اداره کارخانه و به دنبال آن عدم پرداخت حقوق کارگران آغاز شد.
 
ایرج شیری ادامه داد: عدم پرداخت، حقوق، دستمزد و معوقه و عدم پرداخت لیست بیمه، مشکلاتی حقوقی و معیشتی را برای کارگران این کارخانه به وجود آورد.
 
وی خاطر نشان کرد: تا کنون نشست‌های متعددی برای رفع این مشکل با حضور مسئولان برگزار شده است اما مدیریت کارخانه به عنوان نماینده حقیقی و حقوقی و با دارا بودن بیش از ۵۰ درصد از سهام کارخانه اما تا کنون تعهدات خود را عملی نکرده است.
 
نماینده کارگران کارخانه کاشی گیلانا، ابراز داشت: کارگران کارخانه کاشی گیلانا طی سالهای اخیر چندین بار جلوی کارخانه و فرمانداری تجمع کرده‌اند تا بتوانند مشکلاتی که با آن روبرو هستند را رفع کنند.
 
وی ادامه داد: برخی کارگران دختران دم‌بخت دارند، دارای دانشجو هستند که عدم پرداخت حقوق طی ۸ ماه شرایط معشیتی آنان را به وضعیت بجرانی رسانده است.
 
شیری با بیان اینکه، مشکل معیشتی کارگران این کارخانه را آزار می دهد، گفت: کسی به داد کارگران کارخانه کاشی گیلانا نمی‌رسد. برخی کارگران می‌گویند در خانه نون نداریم، بچه ام از دانشگاه اخراج شده کی باید به داد کارگران برسد.
 
وی ادامه داد: اینکه کارگران جلوی درب کارخانه که در حاشیه جاده اصلی قرار گرفته است تجمع کنند و لاستیک آتش بزنند باعث ناراحتی کارگران است، این تجمع ها در اعتراض به مدیریت کارخانه و بی‌توجهی به رفع مشکلات است.
 
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment