Monday, May 20, 2013

حداد عادل در پاسخ به اعتراض دانشجویان امیرکبیر: معلوم است که از سرکوب نمی‌ترسید

غلامعلی حداد عادل که روز گذشته به دعوت بسیج دانشجویی برای سخنرانی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر حاضر شده بود، با پرسش های چالشی دانشجویان رو به رو شد.
 
سخنان حداد عادل مبنی بر این که در ایران می توان اندیشه‌های رهبری را هم نقد کرد، با اعتراض دانشجویان مواجه شد. وی در واکنش به اعتراض دانشجویان گفته است: معلوم است که از سرکوب نمی‌ترسید که الان می‌توانید اینطور صحبت کنید.
 
حداد در واکنش به این مطلب که در ایران آزادی پس از بیان وجود ندارد، با اشاره به اینکه "نمی‌دانم آزادی بعد از بیان یعنی چه" افزود: در هر جای دنیا اگر بیانی غیرقانونی عنوان شود، برخورد صورت می‌گیرد.
 

 
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به اعتراض دانشجویان به حصر آقایان موسوی و کروبی گفته است که از نظر بنده حصر خانگی حداقل مجازاتی بود که می‌توانست برای آنها در نظر گرفته شود.
 
یکی از دانشجویان در واکنش به این پاسخ، اینگونه گفت که چرا قانون در رابطه با آنها اجرا نشده و دادگاهی برایشان برگزار نشده است که حداد عادل تصریح کرد: اگر در این رابطه هم قانونی عمل می‌کردیم، یک ایراد دیگر می‌گرفتید اما شاید خودشان هم اینطور راحت‌تر باشند.
 
حداد عادل عضو ائتلاف 2+1 اصولگرایان در پاسخ به صحبت های دانشجویان که وی را به دلیل حمایت از احمدی نژاد بی بصیرت خوانده بودند، گفت که آقای احمدی‌نژاد هیچ‌گاه خودشان را یک اصولگرا ندانسته و اگر ما در سال‌های قبل مدافع ایشان بودیم، به این دلیل بود که احمدی‌نژاد 84 با احمدی‌نژاد 88 به احمدی‌نژاد فعلی متفاوت بود.
 

 
معلوم است که از سرکوب نمی‌ترسید
 
حداد عادل در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه پس از رسیدن به قدرت چه اقدامی برای آزادی مطبوعات و آزادی زندانیان سیاسی انجام می‌دهید، گفت: آزادی مطبوعات در حال حاضر وجود دارد.
 
این پاسخ حداد با اعتراض دانشجویان مواجه شد.
 
وی ادامه داد: حکومتی که فاسد نباشد، از آزادی مطبوعات هراسی ندارد و اگر مطبوعات بخواهند مفاسد را بیان کنند، هیچ مشکلی برای آنها وجود نخواهد داشت، حالا شما بگویید کدام روزنامه خواسته انتقادی داشته باشد و جلوی آن را گرفته‌اند؟ شما حتی می‌توانید اندیشه‌های رهبری را نقد کنید، اما توهین نکنید.
 
این صحبت‌های حداد عادل اعتراض برخی دانشجویان را در پی داشت که او در پاسخ آنها گفت: معلوم است که از سرکوب نمی‌ترسید که الان می‌توانید اینطور صحبت کنید.
 
از کشتن مردم مسلمان و جنایات اسرائیل راضی هستید
 
نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه چرا فکر می‌کنید نظر شما و نظر حکومت، نظر مردم است، ما از بخشیدن بیت‌المال به مردم سوریه و فلسطین ناراضی هستیم، چراکه مردم خودمان گرسنه هستند که این سخن با تشویق حاظران مواجه شد و حداد در پاسخ به آن گفت:‌ کسانی که کف می‌زنند به این معناست که از کشتن مردم مسلمان و جنایات اسرائیل راضی هستند، مردم کشور سوریه نیز همگی حامی بشار اسد هستند و بشار اسد تنها به این دلیل محاکمه می‌شود که در مقابل آمریکا و اسرائیل قرار گرفته و بدانید اگر ما آنها را حمایت نکنیم، موشک‌ها برسر شما ریخته می‌شود، چطور بچه‌های ما مسلمان هستند اما بچه‌های فلسطینی مسلمان نیستند؟
 


 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment