Friday, May 24, 2013

دیدار دانشجویان و فعالین مدنی شیراز با خانواده مجید توکلی، در سالروز تولدش

جمعی از دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی و صنعتی شیراز به همراه فعالین مدنی این شهر در سالروز تولد مجید توکلی، با خانواده این دانشجوی زندانی و محروم از تحصیل دانشگاه امیرکبیر دیدار کردند.

 
به گزارش دانشجونیوز، در این دیدار دانشجویان از آخرین وضعیت این زندانی سیاسی جویا شدند. خانواده مجید توکلی نیز با تشریح آخرین اقدامات خود برای گرفتن مرخصی، از بی نتیجه ماندن همه این تلاش ها خبر دادند.

این در حالیست که پدر و مادر مجید به علت بیماری نزدیک به سه سال و نیم سال است که از دیدار وی محروم بوده اند. دانشجویان با ابراز همدردی با پدر و مادر دلتنگ مجید، از صبر و پایداری آنان تقدیر کردند.
 
مجید توکلی، دانشجوی رشته مهندسی کشتی سازی وعضو سابق شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر، در 16 آذر 88 پس از سخنرانی در جمع دانشجویان این دانشگاه در مراسم سالگرد روز دانشجو، در حالیکه قصد خروج از درب دانشگاه را داشت، همراه با ضرب و شتم شدید ماموران امنیتی برای سومین بار بازداشت شد.
 
وی در دی ماه همان سال به اتهام "اجتماع و تبانی علیه نظام"، "تبلیغ علیه نظام"، "توهین به رهبری" و "توهین به ریاست جمهوری" در شعبه ١٥دادگاه انقلاب اسلامی به هشت سال حبس تعزیری، پنج سال محرومیت از فعالیت سیاسی و پنج سال ممنوعیت از خروج از کشور محکوم شد. او هم چنین در دادگاهی دیگر به ریاست قاضی مقیسه، به علت انتشار نامه از داخل زندان به مناسبت روز دانشجو، به اتهام "تبلیغ علیه نظام" به شش ماه زندان دیگر محکوم شد.
 
مجید توکلی، هم اکنون در زندان رجایی شهر کرج دوران محکومیت خویش را، بدون هیچ گونه استفاده از مرخصی از ابتدای بازداشت، در تبعید می گذراند و از حق دسترسی به تماس تلفنی نیز محروم است.
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment