Monday, May 13, 2013

جلوگیری مسئولین از شرکت دانشجویان منتقد در کرسی آزاد اندیشی دانشگاه شهرکرد

مسئولین دانشگاه شهرکرد از سخنرانی دانشجویان منتقد در کرسی آزاد اندیشی دانشگاه شهرکرد جلوگیری کردند.
 
به گزارش دانشجونیوز، شب گذشته کرسی آزاد اندیشی با موضوع "انتخابات" در دانشگاه شهرکرد برگزار شد.
 

یکی از دانشجویان دانشگاه شهرکرد در گفنگو با سایت دانشجونیوز گفت: روز گذشته گروه منتقد با مراجعه به معاونت دانشجویی برای شرکت در کرسی ثبت نام کردند در حالی که بنابه اطلاعات رسیده تا آن زمان گروهی از دانشجویان به عنوان "گروه منتقد" برای شرکت در کرسی ثبت نام نکرده بود.
 

 
وی در ادامه افزود: دقیقا روز برگزاری کرسی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه شهرکرد در طی تماس با اعضای ثبت نام کننده در کرسی اعلام کرد که از بین شما فقط یک نفر اجازه شرکت دارد و افراد دیگری نیز برای شرکت در کرسی به عنوان گروه منتقد ثبت نام کردند.
 
این دانشجوی دانشگاه شهرکرد گفت: زمانی که به سالن دانشکده ی علوم دانشگاه برای شرکت در جلسه وارد شدیم متوجه شدیم که بسیج دانشگاه برای جلوگیری از مطرح شدن صحبت های گروه منتقد با ثبت نام سه نفر از اعضای خود سعی در آرام برگزار کردن کرسی دارد.
 
گفتنی است زمانی که دانشجویان این موضوع را متوجه شده اند، به عنوان اعتراض سالن برگزاری کرسی را ترک کرده اند که تقریبا این جلسه با حضور اندکی از دانشجویان برگزار شده است. 
 

 
این در حالیست که در کرسی های قبلی برگزار شده در دانشگاه شهرکرد، گروه منتقد شرکت کننده نقد های تندی بر سیاست های حاکم بر جامعه و فضای خفقان و امنیتی ایجاد شده در دانشگاه، وارد کرده اند.
 
یه همین دلیل مسئولین دانشگاه شهرکرد برای جلوگیری از تکرار فضای کرسی های گذشته از شرکت دانشجویان منتقد در این کرسی ممانعت به عمل آورده اند.
 
نکته ی قابل توجه این است که یکی از اعضای بسیج که به عنوان منتقد در این کرسی ثبت نام شده بود، اعلام کرده که "حدودا ساعاتی قبل از برگزاری جلسه با من تماس گرفتند و گفتند که باید در کرسی امشب شرکت کنم."
 
حواشی کرسی 
 
دانشجویان بعد از مطلع شدن از این عمل غیر قانونی و سیاست دفتر نهاد رهبری و بسیج مبنی بر کنترل فضای دانشگاه، بدون ایجاد هرج و مرج سالن برگزاری را ترک کردند و در دانشکده علوم دانشگاه شهرکرد تجمع کردند.
 
مسئولین حراست و نگهبانان دانشکده برای آرام کردن فضا، دانشجویان را به اجبار از دانشکده بیرون کردند.
 

 
 
 
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment