Thursday, March 22, 2012

کمپین "از ایران برای صلح و دموکراسی" در پاسخ به پیام صلح و دوستی معلم اسرائیلی

به تازگی صفحه ای در فیس بوک راه اندازی شده است با نام "از ایران برای صلح و دموکراسی"(From Iran for Peace and Democracy). گفته می شود این صفحه در پاسخ به صفحه ی یک معلم و طراح اسرائیلی ساخته شده است.

http://www.youtube.com/watch?v=mYjuUoEivbE

به گزارش دانشجونیوز،پس از آنکه یک معلم اسرائیلی در پیامی از مردم ایران خواست تا پیغام صلح و دوستی و همچنین ابراز ترس خود از بروز درگیری و جنگ میان ایران و اسرائیل را بپذیرند، کمپینی با عنوان کردتا طراحی شده و فعالیت خود را در جهت همبستگی با پیام این معلم اسرائیلی آغاز کرده است.

چند ماهی می شود که مجددا بحث درگیری نظامی بین ایران و اسرائیل، به تیتر اول بسیاری از خبرگزاری ها تبدیل شده است، از این رو فعالینی از اقشار مختلف جامعه سعی در کاهش تنش میان این دو کشور دارند. اما در حرکتی نو، یک معلم و طراح اسرائیلی به نام "رانی" اقدام به برپایی کمپینی با نام "اسرائیلی ها ایرانیان را دوست دارند" کرده است. وی در ابتدا با انتشار ویدئویی در یوتیوب ترس خود از بروز درگیری و جنگ میان ایران و اسرائیل را عنوان کرد و اولین پیام دوستی را برای مردم ایران مخابره کرد. پس از استقبال چشم گیر این ویدئو در اینترنت، وی کمپینی را در فیس بوک طراحی کرد، کمپینی که هم اکنون نزدیک به 11 هزار نفر مخاطب دارد. پس از آن عده ای از فعالین ایرانی با راه اندازی کمپین مشابهی در فیس بوک، پیام دوستی این معلم اسرائیلی را پاسخ گفتند.

در کمپین "از ایران برای صلح و دموکراسی" که چند روزی از راه اندازی آن می گذرد، افراد گوناگون با ارسال تصاویر خود که حاوی پیام دوستی با مردم اسرائیل است را در فیس بوک منتشر می کنند.

پس از انقلاب 57 ایران، این اولین بار است که پیام های دوستی میان مردم ایران و اسرائیل رد و بدل شده است. مهم ترین پیام این کمپین ها، جدایی دولت ها و مردم است. حاضرین در این کمپین ها به صلح و دوستی که میان مردم است تاکید دارند و سعی دارند نشان دهند، با جنگ و درگیری دولت ها میانه ای ندارند و با وجود اختلافات عمیق سیاسی، می توانند با یکدیگر دوست باشند.

گفته می شود پیام این کمپین‌ها، دوستی میان مردم ایران و اسرائیل است. این کمپین از جانب ایرانیان با نام «از ایران برای صلح ودموکراسی» راه اندازی شده است.

آدرس کمپین:

از ایران برای صلح و دموکراسی

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment