Wednesday, March 28, 2012

هشدار تند احمدی نژاد به مجلسی ها: اگر وزیر استیضاح شود، مرتضوی سرپرست می شود

محمود احمدی‌نژاد به نمایندگان مجلس پیام داده است که چنانچه استیضاح وزیر کار رای بیاورد و شیخ الاسلامی برکنار شود، نه‌تنها سعید مرتضوی را از مدیریت عامل سازمان تامین اجتماعی برکنار نخواهد کرد، بلکه او را به عنوان "سرپرست وزارت کار" منصوب می‌کند.

به گزارش دانشجونیوز، محمود احمدی نژاد، که پیش از این با حکمی سعید مرتضوی با وجود مخالفت اصولگرایان به عنوان رئیس سازمان تامین اجتماعی معرفی کرده بود، اینک پس از مطرح شدن گمانه زنی ها مبنی بر استیضاح وزیر کار ایران، محمود احمدی نژاد به نمایندگان هشدار داده است که اگر وزیر وی را استیضاح کنند، سعید مرتضوی را به عنوان "سرپرست وزارت کار" منصوب خواهد کرد.

سعيد مرتضوی، نماينده ويژه محمود احمدی‌نژاد و رئيس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز پیشتر در مراسم ويژه‌ای با حضور عبدالرضا شيخ الاسلامی، وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از مسئولان اين وزارتخانه به‌عنوان مديرعامل جديد صندوق تأمين اجتماعی کشور معرفی شده بود.

پیشتر اما یکی از رسانه های دولتی ایران مدعی شده است که سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران، تفهیم اتهام شده است. در این گزارش اتهامات وی، «معاونت در قتل»، «نقض حقوق شهروندی» و «هتک حیثیت ناجا» ذکر شده بود.

واکنش اعتراضی نمایندگان مجلس نبست به انتصاب مرتضوی

گفته می شود خبر انتصاب مرتضوی به این سمت واکنشهای زیادی را سبب شده بود و حتی نمایندگان اصولگرای مجلس نسبت به انتصاب او هشدار داده بودند اما دولت بی توجه به این انتقادات مرتضوی را به این سمت منصوب کرده است

در اولین واکنش پرویز سروری، ‌نماینده اصولگرای مجلس هشتم با اشاره به آمادی نمایندگان مجلس برای ارائه‌ی طرح استیضاح وزیر کار‌، تعاون و رفاه اجتماعی، به خبرگزاری مهر گفت: «در صورتی که مرتضوی از این سمت کنار‌گیری کند‌، قطعا هزینه کمتری در این مسیر پرداخت خواهد شد.»

محمد رضا باهنر نیز در گفتگو با رسانه های دولتی با اشاره به انتصاب مرتضوی به ریاست سازمان تامین اجتماعی گفته است: «استیضاح عبدالرضا شیخ الاسلامی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت غیر رسمی تحویل هیئت رئیسه مجلس شد.» وی ادامه داد: «در اولین فرصت زمانی که مجلس باز شود استیضاح اعلام وصول می شود.»

پیشتر نیز علی مطهری نماینده تهران، در نامه سرگشاده ای به صادق لاریجانی،‌ رئیس قوه به انتصاب قاضی مرتضوی به عنوان رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعتراض کرده و خواستار انجام اقداماتی علیه وی شده بود. اما نه تنها اقدامی صورت نگرفت بلکه در حال حاضر او سمت جدید دیگری هم گرفته است.

سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران در تیرماه سال جاری خبر از برائت خود در اتهامات این پرونده داده بود اما اژه‌ای، دادستان کل کشور و سخنگوی قوه قضائیه این خبر را تکذیب کرد.

اتهامات مرتضوی: «معاونت در قتل»، «نقض حقوق شهروندی» و «هتک حیثیت ناجا»

خبرگزاری تابناک، نزدیک به محسن رضایی، در خبری که هفته پیش منتشر ساخته از تفهیم اتهام این دادستان سابق خبر داده و اتهامات وی را «معاونت در قتل»، «نقض حقوق شهروندی» و «هتک حیثیت ناجا» ذکر کرده و نوشته است: «احتمالا به زودی به محاکمه خواهد رسید.»

سعید مرتضوی، از متهمان ردیف اول و آمران فجایع مرگبار بازداشتگاه کهریزک است، که با گذشت بیش از دوسال، کماکان اراده ای مانع از مجازات آمرین و عاملین این جنایات و شهادت گروهی از دانشجویان بازداشت شده در جریان حوادث بعد از انتخابات می شود.

بازداشتگاه کهریزک یکی از مکان های نگهداری بازداشت شدگان در جریان نا آرامی های پس از انتخابات ریاست جمهوری جنجال بر انگیز دو سال پیش ایران است. در این بازداشتگاه دست کم سه تن از دستگیر شدگان در اثر بازجویی کشته شدند. پس از آن آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران دستور تعطیلی این بازداشتگاه و تحقیق درباره عاملان مرگ بازداشت شدگان را داد.

گفتنی است سعید مرتضوی، قاضی دادگاه‌های یزد، دادگاه‌امنیتی تهران، دادگاه مطبوعات و دادستان تهران از سال ۸۱ تا شهریور ۸۸ بوده است. وی از سوی دولت کانادا و کمیته اصل ۹۰ مجلس ششم، در پرونده قتل زهرا کاظمی، روزنامه‌نگار و عکاس ایرانی ­ کانادایی مقصر اعلام شده است. نام مرتضوی در بسیاری از احکام مربوط به توقیف نشریات یا دستگیری روزنامه‌نگاران نیز به چشم می‌خورد.

احمدی نژاد پس از اینکه نتوانست نمایندگان سوال کننده در مجلس را راضی کند با انتصاب سعید مرتضوی چالش جدیدی برای خود آفریده است.

انتصاب سعید مرتضوی به ریاست سازمان تامین اجتماعی در حالی صورت گرفت که حتی فعالان کارگری نیز نسبت به این تغییرات مداوم در سازمان و انتصاب مرتضوی گلایه مند بودند.

 

 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment