Monday, March 26, 2012

میردامادی و عرب سرخی مرخصی اجباری "تحت الحفظ" را نپذیرفتند

محسن میردامادی و فیض الله عرب سرخی فعالان سیاسی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین ساعتی پیش و پس از اعزام به مرخصی، به خواست خود به زندان اوین بازگشتند

به گزارش کلمه، عصر روز دوشنبه به محسن میردامادی، دبیرکل جبهه مشارکت و فیض الله عرب سرخی عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب، اطلاع داده می شود که قرار است به بند دوالف سپاه منتقل شوند

بر اساس این گزارش ساعت ۹ شب دوشنبه، زمانی که این دو زندانی سیاسی با مامور زندان همراه می شوند، متوجه می شوند که به جای بند دوالف به خارج از زندان و در واقع، به مرخصی ده ساعته، اعزام شده اند.

به گفته ی مامور زندان و به دستور دادستانی، بنا بوده این دو زندانی سیاسی “تحت الحفظ” شب تا صبح را نزد خانواده خود بگذرانند که با وساطت و ضمانت سپاه، شرط “تحت الحفظی” این دستور برداشته شده است.

به گفته ی خانواده فیض الله عرب سرخی وی پس از اطلاع از این موضوع سریعا از مقابل زندان به داخل بازگشته و این مرخصی را رد کرده است.

همچنین محسن میردامادی که مقابل درب منزل از این موضوع با خبر شده نیز با اعلام این نکته که اگر قرار است به مرخصی بیاید لازم است به دیدار مادر بیمارش در اصفهان برود، این مرخصی را رد کرده و شبانه به زندان اوین بازگشته است.

بر اساس همین گزارش وی پس از اطلاع از این شکل تحقیر آمیز اعزام به مرخصی نوروزی آن هم شبانه و به مدت ده ساعت در نیمه ی تعطیلات نوروز، ساعت ۱۲ شب به همراه خانواده و جمعی از دوستان به زندان اوین مراجعه کرده و به همراه مامور بند دوالف به داخل زندان اوین بازگشته است.

تا لحظه تنظیم خبر از مکان انتقال محسن میردامادی خبری در دست نیست.

نوروز امسال نیز مانند دو سال قبل زندانیان سیاسی بر خلاف زندانیان دیگر و حقوق قانونی شان نتوانستند به مرخصی نوروزی بیایند و تنها تعداد معدودی از آنها شب عید به مرخصی های چند روزه آمدند.

لازم به ذکر است که هنوز تعداد زیادی از زندانیان سیاسی در زندان اوین، رجایی شهر کرج، کارون اهواز، بهبهان و دیگر زندان های کشور همچنان ممنوع از مرخصی هستند و برخی از این زندانیان طی بیش از دوسال و نیم گذشته حتی یک روز نیز به مرخصی نیامده اند.

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment