Saturday, March 24, 2012

نماینده اصلاح طلب مجلس هشتم: از اقدام خاتمی «متعجب» شدم

جمشید انصاری، نماینده زنجان در مجلس هشتم و عضو فراکسیون اصلاحات در گفتگو با یکی از وبسایت های نزدیک به اصولگرایان اعلام کرده که از حضور محمد خاتمی پای صندوق های رای ابراز «تعجب» کرده و خطر نشان ساخته که «این اواخر که برای دوره نهم داوطلب نمایندگی مجلس نشدم خیلی مورد لطف و محبت همشهریانم قرار گرفتم»

به گزارش دانشجونیوز، جمشید انصاری از نمایندگان اصلاح طلب مجلس هشتم که گفته می شد در همگامی با جنبش سبز و جریان اصلاحات در انتخابات فرمایشی مجلس نهم ثبت نام و شرکت نکرده بود در گفتگویی با وبسایت خبر آنلاین در ارتباط به شرکت محمد خاتمی در انتخابات گفته است که از اقدام محمد خاتمی مبنی بر شرکت در انتخابات «متعجب» شده است.

جمشید انصاری نماینده اصلاح طلب زنجان در مجلس هشتم، با اینکه شصت درصد آرای مردم حوزه انتخابیه اش را در انتخابات مجلس هشتم به خود اختصاص داده بود، اما در همگامی با جریان تحریم، در انتخابات مجلس ایران شرکت نکرده بود.

جمشید انصاری که به عنوان یکی از مشاوران خاتمی و موسوی در انتخابات ریاست جمهوری دهم شناخته میشد، «خاتمی را بهترین رئیس جمهور و هاشمی را بهترین رئیس مجلس ادوار مختلف قوای مجریه و مقننه میداند.»

این فعال اصلاح طلب در پاسخ به این پرسش که "کدام اقدام فراکسیون نمایندگان اصلاح طلب در مجلس هشتم، یک کار ماندگار در تاریخ پارلمان بود"، می گوید: «اساسا مجلس هشتم اقدام ماندگار در تاریخ نداشت و فراکسیون اقلیت نیز از این قاعده مستثنی نبود.»

وی محبوب ترین زندانی سیاسی در تاریخ ایران و جهان را مرحوم آیت الله «سید محمود طالقانی» و بین زندانیان سیاسی جهان نیز، «نلسون ماندلا» می داند.

انصاری آخرین ملاقات خود با میرحسین موسوی را نیز پائیز سال 1389 و قبل از حصر خانگی این رهبر جنبش سبز ذکر کرده است.

وی در پاسخ به اینکه "از چه کسی بیشتر از همه بدت می اید"، تاکید می کند: «ازولادیمیر پوتین و دولت روسیه ، البته از احمدی نژاد هم خوشم نمی آید.».

پس از آنکه برخی از منابع خبری از شرکت محمد خاتمی، رئیس جمهور پیشین ایران در رأی‌گیری مجلس نهم در روز جمعه (۱۲ اسفند) خبر داده بودند، فعالان سیاسی و مجازی این اقدام وی را تعجب برانگیز خوانده و خواستار توضیح وی شده بودند. در همین حال سید محمد خاتمی، در یادداشتی که پیشتر منتشر ساخته و با اشاره به اینکه «از موضع اصلاحات و در جهت نگاه داشت روزنه های اصلاح طلبی» در انتخابات مجلس شرکت کرده بود. وی همچنین تاکید کرده بود:«اقدام من از منش و بینش سیاسی و فکری من و آن چه به آن باور دارم و پای بندم ریشه می گیرد.»

شرکت سیدمحمد خاتمی در انتخابات مجلس نهم، واکنش های زیادی در میان اقشار مختلف برانگیخت. بعد ازانتشار این خبر، پایگاه اطلاع رسانی کلمه نظرات و انتقادات مخاطبان خود را که بیش از سیصد صفحه بود در اختیار دفتر رییس جمهوری سابق قرارداد.

حضور خاتمی در انتخابات برخلاف توقع اصلاح طلبان بود. گروه های اصلاح طلب مردم را دعوت به "عدم مشارکت" در انتخابات کرده بودند.

محمد خاتمی پیشتر پیش شرط های اصلاح طلبان برای مشارکت در انتخابات را اعلام کرده بود. آزادی همه زندانیان سیاسی، آزادی فعالیت احزاب و رسانه ها و برگزاری انتخابات سالم و آزاد، از جمله پیش شرط هایی است که خاتمی اعلام کرده بود.

اصلاح طلبان پس از آن اعلام کردند که حاکمیت به این پیش شرط ها پاسخی نداده است از این رو اعلام "عدم مشارکت" در انتخابات کرده بودند.

در کنار محمد خاتمی، رئیس جمهور پیشین ایران، مهدی کروبی و میرحسین موسوی شرکت در انتخابات را مثمر ثمر ندانسته‌ بودند و همچنین شورای هماهنگی راه سبز امید و نهضت آزادی ایران و بسیاری از گروهای سیاسی سرشانس نیز ضمن تحریم انتخابات مجلس نهم از مردم خواسته بودند در این انتخابات شرکت نکنند.

 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment