Wednesday, March 28, 2012

وخامت حال جواد علیخانی و حمیدرضا مرادی در بند ۳۵۰ اوین

به گزارش منابع خبری، خونریزی کلیه حمیدرضا مرادی و جواد علیخانی زندانیان محبوس در بند ۳۵۰ اوین و بی توجهی به وضعیت بحرانی این دو نگران کننده شده است.

به گزارش کلمه، جواد علیخانی، فعال دانشجویی دربند محبوس در بند ۳۵۰ اوین، که از روز پنج شنبه بارها به دلیل عارضه کلیه بارها بهداری اوین منتقل شده بود، روز یکشنبه به بیمارستان مدرس اعزام شد اما به دلیل نبودن تکنیسین سونوگرافی، بار دیگر در حالی که نگرانی از عفونت کلیه وی را تهدید می کند به زندان اوین بازگردانده شد.

بیمارستان مدرس تهران یک مجموعه فوق تخصصی طرف قرار داد زندان اوین است که خدمات تخصصی پزشکی مورد نیاز بیماران زندانی در این بیمارستان ارایه می شود.

نوبت سونوگرافی جواد علیخانی که با درد شدید در ناحیه پهلو سمت چپ و بیضه به این بیمارستان تخصصی اعزام شده بود و نتایج آزمایش ها نشان از خونریزی کلیه داشت برای ۱۵ فروردین ماه تعیین شد.

جواد علیخانی به دلیل امتناع از زدن دست بند و پابند با تاخیر به بیمارستان اعزام شده و بلافاصله پس از بازگشت به بند ۳۵۰ دچار حالت تهوع شد. وی هم اکنون با تزریق مسکن های قوی برای درمان کلیه بیمارش منتظر مانده است.

از سوی دیگر حمیدرضا مرادی سروستانی از دراویش گنابادی نیز که ۵ ماه تحمل انفرادی در بندهای ۲۰۹ و ۲۴۰ زندان اوین وی را دچار مشکل کلیوی کرده است در ایام تعطیلی نوروز دچار خونریزی کلیه شد و او نیز پس از پیگیری های فراوان و در حالیکه مجبور به تحمل دستبند و پابند شده بود به بیمارستان فوق تخصصی مدرس اعزام شد.

این زندانی عقیدتی نیز یک هفته است که از درد کلیه رنج می برد و آزمایش های صورت گرفته نشان از خونریزی کلیه او دارد.

مرادی سروستانی هم برای تشخیص بزرگی سنگ کلیه برای سونوگرافی به بیمارستان مدرس تهران اعزام شده بود. ولی برای وی نیز نوبتی بعد از تعطیلات یعنی برای روز ۱۵ فروردین ماه تعیین شد.

نتایج آزمایش های هر دوی این زندانیان نشان می دهد اگر درمان مناسب برای آن صورت نگیرد احتمال عفونی شدن کلیه وجود دارد. موضوعی که هم اکنون تعداد زیادی از زندانیان بند ۳۵۰ با آن دست به گریبانند.

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment