Saturday, March 31, 2012

روسیه : ایران قطعنامه های شورای امنیت را نقض می کند

سرگئی ریباکوف، معاون وزیر امور خارجۀ روسیه دیروز گفت که به موازت گسترش تنش های بین المللی بر سر برنامۀ اتمی ایران، این کشور در حال نقض کردن قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل و توسعۀ همزمان فعالیت های اتمی اش است.

به گزارش دانشجونیوز به نقل از رسانه ها، سرگئی ریباکوف که این سخن را در مصاحبه با نشریۀ دهلی نو ایراد کرد، ابعاد برنامه هسته‌ای ایران را رو به گسترش و نقض آشکار قطعنامه‌های سازمان ملل دانست.

سرگئی ریابکوف در عین حال یادآور شد که جامعه بین‌المللی به اندازه کافی برای «گفت و گوهای جدی کار نمی‌کند» و تحریم‌های اعمال شده علیه ایران تنها این کشور را واداشته تا برنامه هسته‌ای‌ خود را گسترش دهد.

او گفت: بعضی از دوستان غربی ما فکر می‌کنند، تحریم‌ها مثل طلسمی است که از آن‌ها در مقابل ارواح شیطانی حفاظت خواهد کرد. این بی‌معنی است. تحریم‌ها ما را به جایی نمی‌رساند. تحریم‌ها تنها اقتصاد ایران را فلج می‌کند.

او وضعیت بحران اتمی ایران را بمراتب بیش از سال گذشته تنش آلود توصیف نمود و گفت : جنگ علیه ایران به افزایش بهای نفت و کُند شدن آهنگ رشد اقتصادی در جهان منجر خواهد شد. به گفتۀ ناظران، دولت روسیه با این دست سخنان این پیام صریح را به دولت ایران می فرستد که در وضعیت خطرناک و همچنین در مخاطرۀ اقدام نظامی از جانب اسرائیل قرار گرفته است. سرگئی ریباکوف در پایان گفت که ممکن است تحریم های یکجانبۀ غرب اقتصاد ایران را در تنگنا قرار داده باشند، اما، لزوماً مانع از برنامۀ اتمی این کشور نشده اند.

 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment