Wednesday, March 28, 2012

علی مطهری: اگر به‌خاطر شرایط جهانی نبود، احمدی‌نژاد استیضاح می‌شد

علی مطهری، نماینده منتقد مجلس در جدیدترین اظهار نظر گفته است که اگر شرایط جهانی نبود، احمدی نژاد در مجلس استیضاح می شد.

به گزارش دانشجونیوز به نقل از آفتاب، علی مطهری، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط جهانی ایجاب می‌کند که نمایندگان مجلس فعلا با قانون شکنی‌های رئیس جمهور بسازند وگرنه او را استیضاح می‌کردند.

مطهری گفت: رئیس‌جمهور قبح قانون شکنی را در کشور ریخته و همه را به آن عادت داده است.

مطهری علت اصلی احضار احمدی نژاد به مجلس برای پاسخگویی به سوالات را عملکرد شخصی وی دانسته و نه مخالفت طراحان سوال با وی، و در ادامه به آقای احمدی نژاد هشدار داده است که مراقب باشد شیوه‌ای را در پیش نگیرد که منجر به استیضاح او شود.

پرونده سوال از احمدی‌‌نژاد اگرچه در واپسین جلسه علنی مجلس در سال 90 بسته شد، اما علی مطهری به او هشدار می‌دهد تا «مراقب باشد خودش، خودش را استیضاح نکند.»

مطهری که معتقد است احمدی‌نژاد به‌گونه‌ای رفتار کرد که کار به سوال رسید، ادامه داد: شرایط جهانی ایجاب می‌کند فعلا با ایشان بسازیم والا استیضاح می‌کردیم.

" شب عید است، با هم صفا کنیم". این بخش از سخنان احمدی‌نژاد در پاسخ به سوال نمایندگان در مجلس، آخرین جمله خنده‌داری است که مطهری شنیده است.

وی معتقد است «آوردن رئیس‌جمهور به مجلس سخت‌تر از تشریح شرح منظومه ملا هادی سبزواری» است؛ هم قانون‌گریزی احمدی‌نژاد و هم ایرانی‌گرایی مشایی را دردآورخواند و در واکنش به بیش از 60 سوال متفاوت خبرآنلاین؛ پس از پاسخ به سوالاتی که به مشایی و تشابه اسمی او با فلسفه مشاء اشاره داشت، گفت: او چون به الهام و اشراق گرایش دارد روش فلسفه اشراق برای مباحثه با مشایی مناسب‌تر است.

علی مطهری، بعد از صوت قرآنی عبدالباسط، نوای خوانندگان سنتی را دوست دارد که شجریان و ناظری ورای نظرات سیاسیاشان از آن زمره‌اند. او هاشمی‌رفسنجانی را چهرهای دلسوز برای نظام می‌داند و «نظام جمهوری اسلامی، بخشی از معترضان، بسیجی‌ها، آقایان هاشمی و ناطق نوری» را مظلومین پس از حوادث انتخابات 88 می‌خواند.

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment