Tuesday, March 27, 2012

احمد زیدآبادی، دبیر کل سازمان دانش آموختگان ایران، موقتا آزاد شد

دبیرکل سازمان دانش آموختگان ایران(ادوار تحکیم وحدت) و روزنامه‌نگار زندانی، پس از ماهها محرومیت از حق مرخصی، در آخرین ساعات روز گذشته به مرخصی آمده است.

به گزارش دانشجونیوز، احمد زیدآبادی، که در ۲۳ خرداد ماه سال ۸۸ و در آغاز موج بازداشت‌های گسترده‌ی حوادث پس از دهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری، بازداشت شده بود به تحمل ۶ سال حبس قطعی، ۵ سال تبعید در گناباد و محرومیت مادام العمر از هرگونه فعالیت سیاسی و شرکت در احزاب و هواداری و مصاحبه و سخنرانی و تحلیل حوادث محکوم شده است.

گفتنی است دادگاه تجدید نظر حکم دادگاه بدوی را مورد تایید قرار داده است.

احمد زیدآبادی، در سال ۱۳۹۰ توسط هیاتی متشکل از ۱۲ کارشناس بین المللی مستقل رسانه ای برنده جایزه آزادی مطبوعات جهانی سازمان یونسکو ۲۰۱۱ موسوم به "گیلرمو کانو" شد.

براساس گزارشهای پیشین، وی در این مدت تنها یکبار در تابستان سال گذشته و به مدت ۴۸ ساعت از حق مرخصی برخوردار شده بود.

هم‌چنین به نوشته وبسایت هرانا مهدی محمودیان نیز که نقش به سزایی در افشای جنایت رخ داده در بازداشتگاه کهریزک داشت، در تاریخ ۲۵ شهریورماه ۱۳۸۸ دستگیر و روانه‌ی زندان اوین شد. بر اساس رای دادگاه انقلاب وی به تحمل ۵ سال حبس قطعی و محرومیت از روزنامه‌نگاری محکوم است. آقای محمودیان که در طی این مدت از مشکلات جدی جسمی نیز در رنج بود، تاکنون از حق مرخصی محروم مانده بود.

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment