Monday, March 26, 2012

محرومیت اعضای دربند ادوار تحکیم از حقوق اولیه خود از زبان همسر مومنی و اسدی زیدآبادی

در پی تداوم فشارها بر اعضای دربند ادوار تحکیم ، از مرخصی نوروزی آنها ممانعت بعمل آمد. عبدالله مومنی و حسن اسدی زیدآبادی دو تن از زندانیان ادوار تحکیم هستند که پیگیری های خانواده آنها برای مرخصی و ملاقات حضوری با مخالفت مسئولین بی نتیجه ماند.

فاطمه آدینه وند همسر عبدالله مومنی در این خصوص به "جرس" می گوید: "الان دو سال است که آقای مومنی به مرخصی نیامده اند و در طول این دو سال دو بار هم بیشتر ملاقات حضوری نداشتیم. به علت نامه ای که نوشته بود از همه حقوق محرومش کردند. خودش هم به من می گوید نمی خواهد برای مرخصی و ملاقات حضوری درخواست بدهم، اما من می گویم این حق ماست حق من و فرزندانم است که بتوانیم ملاقات حضوری و مرخصی داشته باشیم. ما که چیزی غیر از حقوق خودمان نمی خواهیم."

عبدالله مؤمنی در سی خردادماه سال 88 در ساختمان ستاد شهروندان آزاد (حامیان مهدی کروبی، از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری) بازداشت و به مدت سه ماه در سلول های انفرادی تحت فشار و بازجویی قرار گرفت. مومنی در دادگاههای نمایشی و محاکمه های غیرقانونی بعد از انتخابات به تحمل چهار سال و یازده ماه حبس محکوم شد. اما این حکم غیرعادلانه هرگز باعث نشد که او از اعتقادات و مواضع خود دست بردارد و در شهریور ماه 89 با انتشار نامه ای سرگشاده خطاب به رهبری با شرح شکنجه ها و شرایط اسف بار زندان های جمهوری اسلامی خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب پیرامون رخدادهای صورت گرفته، شد. اما به جای تشکیل کمیته حقیقت یاب بار دیگر عبدالله مومنی احضار و با اتهام تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب روبرو شد.

احمد زیدآبادی دبیر کل ادوار تحکیم وحدت، علی ملیحی روزنامه نگار و مسئول روابط عمومی ادوار تحکیم وحدت، علی جمالی دبیر سیاسی ادوار تحکیم وحدت از دیگر اعضای ادوار تحکیم هستند که امسال نتوانستند به مرخصی نوروزی بیایند.

همسر مومنی ادامه می دهد: "هیچکدام از بچه های ادوار تحکیم نتوانستند به مرخصی بیایند حتی آقای زیدآبادی را وعده داده بودند که به مرخصی بیاید، اما نیامد..."

او با اشاره به مشکلات جسمانی همسرش خاطرنشان می کند: "آقای مومنی مشکلات جسمانی زیادی دارد. دندان و روده اش ناراحتی دارد که باید رسیدگی شود تا حادتر نشود اما تحمل می کند و روحیه خودش را نگه داشته است. من و بچه ها در آخرین ملاقات آخر سالی هم که با آقای مومنی داشتیم از پشت شیشه او را دیدیم و خیلی سخت بود. حتی وقتی بچه های کوچک را می بردند آن طرف شیشه تا پدرشان را در آغوش بگیرند، پسرم با حسرت نگاهشان می کرد و به من گفت مامان ای کاش من هم خیلی کوچک بودم و می رفتم آن طرف شیشه پیش بابام! خیلی ناراحت شدم ای کاش مسئولین می فهمیدند که محبت و عشق پدری و فرزندی به سن و سال نیست. بلکه در هر سنی محبت پدر از اساسی ترین نیاز بچه هاست که از پشت شیشه قابل انتقال نیست."

آدینه وند در پایان بیان می کند: "آرزو دارم که انشالله در سال جدید در کشور صلح و آرامش برقرار شود. زندانیان سیاسی آزاد شوند بویژه آقایان میر حسین موسوی و مهدی کروبی و خانم رهنورد حصرشان شکسته شود و آزاد شوند. عید زمانی است که همه عزیزان در بند ما آزاد شوند و آن زمان عید ماست و باید جشن بگیریم.

عاطفه خلفی همسر اسدی زیدآبادی نیز در خصوص آخرین وضعیت همسرش می گوید: "همسرم دومین سالی است که نتوانست برای عید به مرخصی بیاید. ما خیلی پیگیری کردیم اما موافقت نکردند. از مرداد ماه هم که ملاقات حضوری نداریم دلیل آن را هم نمی دانم. در هر حال دعای من در سال جدید برای همه ملت ایران عشق و صلح و دوستی است و امیدوارم زندانیان سیاسی هر چه زودتر آزاد شوند و همه در کنار هم برای آبادی و پیشرفت ایران و ایرانیان تلاش کنیم."

حسن اسدی زیدآبادی دوبار پس ازحوادث انتخابات خرداد 88 بازداشت شد. بار اول در آبان ماه همان سال که بیش از چهل روز را در بند 209 گذرانده و پس از آن به قید کفالت آزاد شد. بار دیگر در مرداد ماه سال 89 بازداشت شد و به 5 سال حبس تعزیری محکوم گردید. حکمی که اسدی زیدآبادی آن را متناسب با اتهامات وارده ندانسته و با تشریح موارد نقض قانون در جریان رسیدگی به پرونده اش، خواستار بازنگری در حکم صادره علیه خود شد، درخواستی که بی پاسخ ماند.

این عضو دربند ادوار تحکیم در نامه ای از زندان نوشته است: "جرم ما و سایر دوستان دربند ما شجاعت در انتقاد شرح مظالمی است که به مثابه امر به معروف و نهی از منکر خطاب به حاکمان بیان شده است،جرم ما روایت نقض حقوق انسانهاست..."

مژگان مدرس علوم- جرس

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment