Thursday, March 29, 2012

اعتراف معاون احمدی نژاد: ما خودمان ۹ دی گروه راهپیمایی راه انداخته بودیم

حمید بقایی معاون اجرایی محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران، به سازماندهی دولتی برای برگزاری راهپیمایی 9دی که در حمایت از آیت الله علی خامنه ای رهبر ایران و مخالفت با اعتراض های پس از انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد، اعتراف کرده و تاکید کرده است: "ما خودمان گروه راهپیمایی راه انداخته بودیم٬ خودم هم صف اول بودم٬ همه کارمندان هم آمدند٬ عاشقانه هم آمدند."

به گزارش دانشجونیوز به نقل از رسانه ها شبکه خبری ایران، حمید بقایی، معاون اجرایی محمود احمدی نژاد، طی مصاحبه ای با خراسان، ضمن بیان این ادعا که "مردم عاشق رهبری هستند"، گفت: "حال ما برای اینها مرز بکشیم؟ در همین ماجرای نهم دی ما، خودمان گروه راهپیمایی راه انداخته بودیم خودم هم صف اول بودم همه کارمندان هم امدند عاشقانه هم امدند وقتی که روسای سازمان جلوی صف بودند کارکنان هم پشت ما آمدند حالا ما جار بزنیم که این کارها را کرده ایم؟ ما این کارها را برای کس دیگری می کنیم.این اعتقاد قلبی من است من اعتقاد به چاپلوسی ندارم مهم نیست بعضی باور کنند یا نکنند.من اعتقاد دارم جامعه را باید وسیع تر ببینیم وهمه را به صحنه بیاوریم احمدی نژاد را ببینیم که وقتی به سفر استانی می رود چه جمعیتی از ان استقبال می کند ببینیم و درس بگیریم."

رهبر جمهوری اسلامی نیز، ماهها پیش در اعترافی ناخواسته، حکومتی بودن راهپیمایی نهم دی ماه را مورد اشاره قرار داده و گفته بود: "دشمنان با این گونه تبلیغات، ناخواسته به قدرت مردمی جمهوری اسلامی اعتراف می کنند چرا که هیچ حکومتی در جهان قادر نیست ظرف دو روز چنین بسیج عظیم ملی را انجام دهد و دهها میلیون نفر را به خیابانها بکشاند."

چند ماه پس از اعتراض های پس از انتخابات 1388 ایران، هواداران رهبر و رئیس جمهوری ایران، اقدام به راهپیمایی در میدان انقلاب ایران کردند. مقام های ایرانی این راهپیمایی را "خود جوش"، "تاریخی" و "دشمن شکن" توصیف کرده اند. اصلاح طلبان که می گویند انتخابات شاهد تقلب گسترده و سازماندهی شده بود، دست به اعتراض زدند. این اعتراض ها توسط نیروهای امنیتی و انتظامی سرکوب شد.

او در این باره افزود: "روسای سازمان جلوی صف بودند و کارکنان هم پشت آن‌ها در این مراسم شرکت کرده بودند."

گفتنی است، در جریان راهپیمایی نهم دی ماه ۸۸، ادارات، کارخانجات و دوائر حکومتی و دولتی، با تعطیلی مراکز خود و بسیج کارمندان و کارگران به شرکت در راهپیمایی، سعی در "خودجوش و مردمی" بودن این نمایش داشتند.

چندی پیش گزارشی منتشر شده بود مبنی بر این که شرکتهایی همچون سایپا، طی دعوت نامه ای از کارمندان خود خواسته بود در راهپیمایی "خودجوش" نهم دی ماه شرکت کنند.

 

 

 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment