Friday, March 23, 2012

هاشمی رفسنجانی: نمی‌خواهم از نظام جدا شوم

اکبر هاشمی رفسنجانی٬ رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌گوید: «من نمی‌‌خواهم از این نظام جدا شوم و تا حدی که مقدور است و توان خدمت داشته باشم، می‌مانم.»

به گزارش دانشجونیوز، آقای هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت در گفتگویی با یکی از ویژه نامه ها به صراحت اعلام کرده که نمی خواهد از این نظام جدا شود.

هاشمی رفسنجانی که این گفتگو را با ویژه نامه آرمان انجام داده در پاسخ به سؤال خبرنگار مبنی بر وی یکبار گفته است که مایل هست از همه سمت هایی که دارد، کناره گیری کند، گفته است: «اگر حالت قهر پیدا نکند، بله. ولی من نمیخواهم از این نظام جدا شوم و تا حدی که مقدور است و توان خدمت داشته باشم، میمانم.»

هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از این گفتگو دلیل حاضر نشدن در نماز جمعه را این طور عنوان کرده که «اگر بخواهم به نماز جمعه بیایم و جمعیتی همانند نماز جمعه آخری بخواهد بیاید، مساله شکل دیگری به خودش میگیرد. بعلاوه اینکه مایلم افراد دیگری نماز جمعه را اقامه کنند. من همه حرفها را در نماز جمعه زدهام.»

از هاشمی رفسنجانی در ادامه پرسیده شده که «در آن نماز عدهای با کفش نماز خواندند، تعبیری از شما شنیدیم که گفتهاید قبلا نماز نمیخواندند الان با کفش آمدند و مرحله بعدی کاری می کنیم که کفشها را دربیاورند و...»

وی پاسخ داده است: «نه. من نگفتهام و جزو شایعات است. حالا همه دردها این نیست که چرا با کفش نماز خواندند، کارهای دیگر را بگویید.»

از سوی دیگر هفته های گذشته آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران، در حکمی اعضای جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام را برای دور پنج ساله جدید منصوب کرده بود.

ابقای رفسنجانی در راس مجمع تشخیص مصلحت نظام در حالی صورت می گیرد که در ماه های اخیر گمانه زنی هایی از احتمال تمدید نشدن ریاستش بر این نهاد مطرح شده بود. برخی از اصولگرایان نزدیک به آیت الله خامنه ای نیز به تمدید نشدن دوره ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی بر مجمع تشخیص مصلت نظام اشاره کرده بودند. حکم جدید اما بر تمام این گمانه زنی ها و اخبار خط بطلان کشید.

هاشمی رفسنجانی در خطبه های نماز جمعه خود پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 به انتقاد از عملکرد حاکمیت در جریان انتخابات و در برخورد با معترضان پرداخت. سخنان هاشمی رفسنجانی خشم اصولگرایان را بر انگیخت و از آن هنگام تا کنون فشارها بر او بیشتر شد.

اموضع گیری های هاشمی رفسنجانی در حالی بوده است که مهدی هاشمی فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که در خارج از کشور به سر می برد، تحت پیگرد نهادهای قضایی ایران قرار دارد و همچنین فائزه هاشمی دختر او هم به اتهام تبلیغ علیه نظام به شش ماه حبس تعزیری محکوم شده و گفته می شود این حکم برای اجرا به او ابلاغ شده است.

 

 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment