Thursday, November 1, 2012

احمدی نژاد: ثبت رکوردی جهانی در بازسازی مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی

محمود احمدی نژاد پس از بازدید از مناطق زلزله زده در آذربایجان شرقی گفت که در بازسازی این مناطق رکودی در جهان ثبت شده است که به راحتی قابل شکستن نیست.

 
احمدی نژاد گفته است که این رکورد اگر هم روزی شکسته شود، در ایران اتفاق خواهد افتاد.
 
سخنان محمود احمدی نژاد در حالی بیان می شود که به گزارش بسیاری از فعالین و رسانه های مستقل روند بازسازی مناطق زلزله زده به کندی پیش می رود.
 
احمدی نژاد اظهار کرده است: به رغم آسیب دیدن بیش از ٣٠٠ روستا در زلزله و گستردگی آنها در منطقه وسیع و آب و هوای ناسازگار، روند بازسازی‌ها بسیار خوب پیش رفته است و امیدواریم همانطور که پیش‌بینی شده بود این روند به سرعت ادامه یابد به نحوی که تا پایان آبان‌ماه دیگر هیچ خانواده‌ زلزله‌‌زده‌ استان بدون خانه نماند.
 
وی در ادامه افزود: در بخش تأمین زیرساخت‌ها و امکانات زیربنایی مثل آب، برق، گاز و تلفن مناطق زلزله‌زده نیز اقدامات خوبی انجام شده و هر واحدی که تکمیل شود، به‌روز از این امکانات برخوردار می‌شود، ضمن اینکه به هر خانواده‌ای که در واحد مسکونی بازسازی شده خود سکونت یابند، یک بسته لوازم خانگی ارائه خواهد شد.
 
انتقاد رئیس سازمان هلال احمر و نماینده مجلس از نحوه امدادرسانی
 
در اوایل آبان ماه امسال ابوالحسن فقیه، رییس سازمان هلال احمر، در نامه ای به محمود احمدی نژاد از سهل انگاری سازمان ها در زلزله اخیر انتقاد کرده بود.
 
فقیه در گفتگو با خبرگزاری مهر گفته بود: وقتی وارد کار شدیم و از فاز امداد و نجات اولیه گذشتیم دیدیم متاسفانه برخی دستگاههای مسئول وارد نشدند و ما نمی توانستیم دست روی دست بگذاریم. برای همین سازمان جوانان و داوطلبان هلال احمر (برای ایجاد روستامهدها، نمازخانه، برگزاری مراسمهای مذهبی، تامین سرویس بهداشتی و حمام، تامین لوازم خانگی، تلویزیون و...) وارد شدند.
 
وی در ادامه اظهار کرده بود: حالا چون هلال احمر جور سایر سازمانها را کشیده دلیلی ندارد تا سازمانها بر این خیال باشند که وظیفه هلال احمر بوده است. هر چند که تمامی سهل انگاریها را به رئیس جمهور گزارش کردم ولی رسانه ای نکردیم.
 
نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس نیز در همین زمینه گفته است: ساخت و ساز در این شهر با ٤۵ تا ۵٠ روز تاخیر آغاز شده که آن هم عمدتاً با همت و تلاش خود مردم صورت گرفته است.
 
 دهقانی ماه گذشته در گفتگو با خبرگزاری های دولتی گفته بود که فقط ۵٣ پروانه ساخت در شهر زلزله‌‌زده ورزقان برای ساخت و ساز واحدهای مسکونی صادر شده است. این آمار برای یک‌هزار و ۵٠٠ واحدی که در خود شهر ورزقان باید احداث و یا تعمیر شود نه تنها آمار جالبی نیست بلکه ضعیف نیز محسوب می‌شود.

 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment