Sunday, November 4, 2012

درخواست سازمان ادوار تحکیم وحدت برای شکستن اعتصاب غذای زنان دربند اوین

 سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) با صدور اطلاعیه ای ضمن محکوم کردن برخوردهای غیرقانونی با زندانیان زن محبوس در زندان اوین، و اعتراض نسبت به آن چه "بی تدبیری، تنگ نظری، خشونت و رفتار فرا قانونی" مسئولان قضایی کشور در قبال زندانیان سیاسی خوانده است، با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت سلامتی زندانیان اعتصاب کننده، خواستار پایان بخشیدن این زندانیان به اعتصاب غذای خود شد.
 
به گزارش ادوار نیوز متن این اطلاعیه به شرح ذیل است: "محدودیت های اعمال شده در زندان های کشور به ویژه هجوم ماموران امنیتی به بند زنان زندان اوین، نشان از بی توجهی مسئولان قصایی کشور نسبت به جان و آبرو و حیثیت زندانیان دارد.
 
بی تدبیری، تنگ نظری، خشونت و رفتار فرا قانونی، گویی که دیگر جزیی از صفات لاینفک سیستم قضایی ایران است.
 
رفتاری که به حق شایسته شدید ترین اعتراضات بوده و اگر قرار بر اجرای قانون و عدالت باشد، مسئولان زندان اوین بی شک مستحق بازخواست و مجازات هستند.
 
اعتصاب غذای 10 تن از زندانیان زن حاضر در زندان اوین، گویای وخامت شرایط حاکم بر زندگی و نقض دائمی حقوق انسانی و ابتدایی این عزیزان است، چرا که اعتصاب غذا آخرین و پر خطرترین راه دفاع از خود در برابر ناعدالتی و ظلم محسوب می شود.
 
سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) ضمن محکوم کردن وقایع اخیر در بند زنان زندان اوین، و درخواست برخورد قانونی با عاملان و آمران این اقدامات غیرانسانی، هشدار می دهد که هر گونه عواقب ناشی از اعتصاب غذای زندانیان بر عهده قوه قضاییه کشور بوده و تا آن زمان که افراد در زندان به سر می برند، مسئولان این دستگاه قضایی و مقامات ارشد حکومت، مسئول حفظ جان و سلامت زندانیان هستند.
 
همچنین سازمان دانش آموختگان ایران، از تمامی بانوان اعتصاب کننده در زندان اوین، تقاضا دارد که برای حفظ جان و سلامت خویش و برای آینده ایران و زنان ایرانی، اعتصاب غذای خود را پایان داده و اعتراض خود را از راه های دیگر پیگیری کنند.
 
سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت)
 
یکشنبه چهاردهم آبان ماه هزار و سیصد و نود و یک

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment