Tuesday, November 20, 2012

نگرانی از وضعیت جسمی موسوی، کروبی و زیدآبادی در پی انتقال به بیمارستان

در روزهای گذشته، میرحسین موسوی، مهدی کروبی و احمد زیدآبادی به دلیل ناراحتی های جسمی به بیمارستان منتقل شده اند.

 
سایت کلمه گزارش داده است که روز گذشته میرحسین موسوی برای انجام آزمایش های پزشکی به بیمارستان قلب تهران منتقل شد.
 
نیروهای امنیتی میرحسین موسوی را که دو ماه پیش به علت عارضه قلبی آنژیوگرافی کرده بود، برای انجام آزمایش های و تست قلبی به بیمارستان اعزام کرده و ساعتی بعد وی را به زندان خانگی منتقل کردند.
 
میرحسین موسوی در دو هفته گذشته مجددا دچار درد و ناراحتی در قلب شده و همچنین با نوسان شدید فشار خون رو به رو بوده است.
 
بر اساس این گزارش، قرار بوده در بیمارستان تست ورزش نیز بر روی میرحسین انجام گیرد اما به دلیل اینکه پزشکان احتمال داده اند این تست فشار زیادی بر بدن وی بیاورد، انجام آن را به زمان دیگری موکول کرده اند.
 
به گزارش سحام، مهدی کروبی نیز برای انجام “آزمایشاتی جدی” به بیمارستان منتقل شده است.
 
آقای کروبی برای ساعاتی در یکی از بیمارستان های متعلق به نهادهای امنیتی بستری شد.
 
این اقدام نهاد های امنیتی در پی علائم هشدار دهنده نسبت به وضعیت جسمانی آقای کروبی رخ داده است.
 
خانواده مهدی کروبی با صدور بیانیه ای، ضمن ابراز نگرانی از وضعیت جسمی آقای کروبی؛ باردیگر بر استقامت ایشان در دفاع از حقوق مردم تاکید نمودند.
 
در بخشی از این بیانیه آمده است: بدینوسیله به اطلاع مردم عزیز ایران می رسانیم که آقای کروبی در دو هفته گذشته با علائم هشدار دهنده ای از جمله کاهش وزن، بی اشتهایی، سرگیجه و حالت تهوع مواجه بودند. بدنبال نگرانی خانواده از وضعیت جسمی ایشان مقامات امنیتی مبادرت به انتقال آقای کروبی به بیمارستان جهت معاینات کلینیکی و اقدامات پاراکلینیکی نمودند. در حال حاضر درمان ایشان در مکان حبس تحت نظر پزشکان معتمد دستگاه امنیتی قرار دارد. با توجه به نگرانی خانواده نسبت به وضعیت گوارشی آقای کروبی از مقامات امنیتی و قضایی انتظار داریم حق دسترسی به درمان مستقل ایشان به رسمیت شناخته شود تا امکان پیگیری درمانی زیر نظر پزشکان معتمد خانواده در یکی از بیمارستان های تهران فراهم آید. بدیهی است هرگونه قصور و کوتاهی در این مورد حساس بر عهده مقامات ارشد نظام خواهد بود.
 
ادوارنیوز هم گزارش داده است که در پی بروز مشکلات جسمی برای احمد زیدآبادی دبیرکل سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) این زندانی سیاسی به بیمارستان منتقل شد.
 
دکتر احمد زیدآبادی روزنامه نگار و دبیرکل زندانی سازمان ادوار تحکیم وحدت که مشغول گذران ایام محکومیت 6 ساله خود در زندان رجایی شهر است به دلیل شرایط نامناسب زندان رجایی شهر کرج مدتهاست که دچار مشکلات حاد ریوی شده است و سرانجام پس از چندین بار درخواست خانواده وی برای انتقال احمد زیدآبادی به بیمارستان و درمان وی شامگاه دوشنبه 29 آبان 1391 از زندان رجایی شهر به بیمارستان منتقل شد.
 
فعالان سیاسی بارها نگرانی جدی خود را از وضعیت جسمانی زندانیان سیاسی و رهبران جنبش سبز در حصر خانگی بیان کرده اند. 
 
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment