Sunday, November 11, 2012

بیانیه ٩١ تن از فعالان سیاسی و دانشجویی در اعتراض به تایید حکم ٦ سال حبس داور حسینی

در پی تایید حکم شش سال حبس تعزیری داور حسینی وجدان، از فعالین دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان، ٩١ تن از فعالان سیاسی و دانشجویی با صدور بیانیه ای خواستار بررسی مجدد پرونده وی، که در هنگام بازداشت تنها ١٩ سال سن داشته است، شده اند.

 
به گزارش دانشجونیوز، با گذشت نزدیک به یک سال از بازداشت داور حسینی وجدان، خانواده وی تاکنون به امید برخورد قانونی با پرونده این فعال دانشجویی از رسانه ای کردن خبر بازداشت وی خودداری کرده بودند. 
 
در بخشی از بیانیه صادر شده، به شماری از اقدامات غیرقانونی قضائی و برخورد نامناسب مسئولین دانشگاه با خانواده این فعال دانشجویی اشاره شده است: می توان به حکم سه ترم محرومیت از تحصیل با احتساب سنوات در غیاب این دانشجو و عدم پرکردن دفاعیه توسط وی که برخلاف آیین نامه انضباطی مصوب وزارت علوم برای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی است و همچنین به برگزار شدن دادگاه تجدید نظر بدون حضور متهم و وکیل مدافع وی و تایید حکم اولیه ی ایشان یعنی شش سال حبس تعزیزی که مغایر با اصول قانون اساسی این کشور است اشاره کرد. البته رفتار زشت و زننده ی مسئولین دانشگاه با خانواده این فعال دانشجویی که نه تنها مغایر با اصول قانون اساسی ما بلکه مغایر با آداب و اخلاق  ایرانی ما هم هست که جای خود دارد.
 
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: پس از وقایع دردناک کوی دانشگاه سال ٨٨ صنعتی اصفهان و تغییر مدیریت این دانشگاه؛ فشار بر روی فعالین دانشجویی این دانشگاه تراز اول کشور بیشتر شد. صحنه مدیریت امنیتی دانشگاه که حتی بر روی گزینش و ادامه همکاری اعضای برجسته هیئت علمی خود اثر گذار بود فضا را برای هرگونه فعالیت مدنی حتی برای دانشجویان همسو با جریان حاکم تنگ تر می کرد.کمیته انضباطی این دانشگاه برخوردهای قهری و سلبی را حتی برای اعتراضات صنفی دانشگاه در پیش گرفت و تعدادی از دانشجویان معترض به غذای سلف را با احکام سنگینی چون تعلیق از حضور در دانشگاه برای مدت چند ترم روبه رو کرد. این برخوردهای قهری و خشن تنها به دانشگاه محدود نشد و دانشجویان این دانشگاه با برخوردهای سنگین و حتی غیرقانونی از طرف نیروهای امنیتی و قضایی کشور مواجه شدند.
 
متن کامل این بیانیه که در اختیار دانشجونیوز قرار گرفته به شرح زیر است:
 
پس از وقایع دردناک کوی دانشگاه سال ٨٨ صنعتی اصفهان و تغییر مدیریت این دانشگاه؛ فشار بر روی فعالین دانشجویی این دانشگاه تراز اول کشور بیشتر شد.
 
صحنه مدیریت امنیتی دانشگاه که حتی بر روی گزینش و ادامه همکاری اعضای برجسته هیئت علمی خود اثر گذار بود فضا را برای هرگونه فعالیت مدنی حتی برای دانشجویان همسو با جریان حاکم تنگ تر می کرد.کمیته انضباطی این دانشگاه برخوردهای قهری و سلبی را حتی برای اعتراضات صنفی دانشگاه در پیش گرفت و تعدادی از دانشجویان معترض به غذای سلف را با احکام سنگینی چون تعلیق از حضور در دانشگاه برای مدت چند ترم روبه رو کرد. این برخوردهای قهری و خشن تنها به دانشگاه محدود نشد و دانشجویان این دانشگاه با برخوردهای سنگین و حتی غیرقانونی از طرف نیروهای امنیتی و قضایی کشور مواجه شدند.
 
نزدیک به یکسال است که از بازداشت و دستگیری فعال مدنی دانشگاه آقای داور حسینی وجدان می گذرد.در این مدت فعالان دانشجویی مرتبط با ایشان و همچنین خانواده این عزیز با امید به سیستم قضایی کشور و برخورد قانونی با پرونده ایشان و عدم ایجاد دستاویزی برای جامع بین الملل در راستای فشار بیشتر بر مردم ایران به دلیل نقض حقوق بشر توسط دولتمردان این کشور آن هم در شرایط حساس کنونی از خبری کردن بازداشت و حکم سنگین اولیه برای این فعال دانشجویی سرباز زدند. اما با گذشت نزدیک به یکسال از بازداشت آقای داور حسینی وجدان و دیدن اقدامات فراقانونی مسئولین انضباطی و قضایی دانشگاه و کشور که از جمله آن می توان به حکم سه ترم محرومیت از تحصیل با احتساب سنوات در غیاب این دانشجو و عدم پرکردن دفاعیه توسط وی که برخلاف آینن نامه انضباطی مصوب وزارت علوم برای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی است و همچنین به برگزار شدن دادگاه تجدید نظر بدون حضور متهم و وکیل مدافع وی و تایید حکم اولیه ی ایشان یعنی شش سال حبس تعزیزی که مغایر با اصول قانون اساسی این کشور است اشاره کرد البته رفتار زشت و زننده ی مسئولین دانشگاه با خانواده این فعال دانشجویی که نه تنها مغایر با اصول قانون اساسی ما بلکه مغایر با آداب و اخلاق  ایرانی ما هم هست که جای خود دارد.
 
ما امضا کنندگان این بیانیه ضمن محکوم کردن این اقدامات غیرقانونی که به جد معتقدیم برخلاف روح قانون اساسی کشور و فرهنگ اصیل  ایرانی این مرز و بوم است.خواستار بررسی مجدد پرونده این فعالین جوان دانشجویی کشور و بازگشت پرونده این فعال مدنی به سیر طبیعی خود که در هنگام بازداشت تنها ١٩ سال سن داشت، هستیم.
 
اسامی امضا کنندگان به ترتیب حروف افبا:
 
1- ابن یمین آرین
2- ابوتراب سعید
3- اجلالی بابک
4- احسانی بشیر
5- احمدیان امین
6-ازرحیمی آرنوش
7- اسد احسان
8- اسعد آرمان
9- اسلامی فرزاد
10 - اسماعیل بیگی بهرام
11- اسماعیل پور مرتضی
12-اسماعیل زاده محمد
13- افشاری علی
14- اوجاری محسن
15- آذرنیوش فرشید
16- آگنجی سعید
17- بارلاس فاریا
18- باطبی احمد
19- بنی جمالی علی
20- بهرامی اعظم
21- بهرنگ کامیار
22- پشمی عباس
23- پوراقایی سپیده
24- ترکاشوند حسین
25- توفیقی بهروز
26- جمشیدپور سمیرا
27- حبیبی سعید
28- حسن پور ستاره
29- حیدرزاده محمد
30- ذهابیان اشکان
31- رحمانی آرمین
32-رحیمی متین
33- رستمی حبیب
34- رشیدی امیر
35- رضا جعفریان
36- رضایی امیر
37- سپهر حورا
38- سجودی فریمانی فواد
39- سهراب خوانی نگین
40 - شایگان نیا امین
41- شجاعی بهرام
42- شجاعی صادق
43- شریفی هژیر
44- شهدادیان مریم
45 - شهریاری محسن
46- شوراب محمد
47- شیخ علی شاهی امین
48- شیرزاد کاوه
49- صمدیان سهراب
50- صنعتی پور محسن
51- عارف پیمان
52- عبداللهی وحید
53- عبدی علی
54- عرب سرخی فاطمه
55- عجمی علی
56- علیپور ارژنگ
57- غفوری مصطفی
58- غلامشاهی محمدرضا
59- غلامی حمیدرضا
60- فرهاد ناهید
61- فرهادی حسین
62- قاضی نوری رضا
63- قتوتی علی
64- قلیزاده علی
65- کاووسی حامد
66- کشمیری سیدعلیرضا
67- کفشدوز نعیمه
68- کلایی علی
69- کلهر امیر
70- کیان الناز
71- گلچین سهیل
72- مافی حمید
73- محل احمدی مهدی
74- محمدی عرفان
75- محمدی محمد
76- محمودیان پویان
77- مرادی علی
78- مرادیان یگانه
79- مسیبیان اشکان
80- مسیبیان حمیدرضا
81- معصومی حسین
82- معماریان امیر
83- معینی علی
84- مکاری پویان
85- ملکی عمار
86- موسوی داوود
87- نوربخش محمد جواد
88- نیکنام امینی مجید
89- هاشمی عماد
90- همائی هاجر
91- هنرخواه حامد
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment