Wednesday, November 14, 2012

شکنجه سه زندانی افغان به دلیل گزارش دادن به احمد شهید

 سه زندانی افغان که گفته می‌شود اسامی اعدام‌شدگان افغان را در اختیار احمد شهید گذارده‌اند، در زندان قزل حصار شکنجه شده‌اند. یکی از نزدیکان ستار بهشتی نیز گفته است اگر تامین جانی داشته باشند شکایت می‌کنند.
 
سه شهروند افغان که گفته می‌شود اسامی اعدام‌شدگان افغان را در اختیار احمد شهید قرار داده‌اند، در خطر اعدام قرار دارند. احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد بررسی وضعیت حقوق بشر در ایران است.
 
به گزارش مجموعه فعالان حقوق بشر و دموکراسی در ایران، این سه زندانی افغان به نام‌های محمد نورزهی، عبدالوهاب انصاری و معصوم علی زهی طی روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه هفته گذشته (۱۸، ۱۹ و ۲۰ آبان) به اداره اطلاعات زندان قزل حصار منتقل شده‌اند.
 
بر اساس این گزارش این سه نفرتحت شکنجه‌ قرار گرفته‌اند تا بگویند چگونه توانسته‌اند اسامی اعدام‌شدگان افغان را دراختیار گزارشگر ویژه سازمان ملل قرار دهند. این سه زندانی تهدید شده‌اند که در صورت عدم اعتراف اعدام خواهند شد.
 
احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل برای ایران، سومین گزارش خود را روز ۲۴ اکتبر (۳ آبان) در نشست کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد ارائه کرد.
 
احمد شهید در این گزارش جمهوری اسلامی را به دلیل شمار بالای اعدام‌ها و نیز اجرای این حکم برای متهمان قاچاق مواد مخدر مورد انتقاد قرار داده بود. وی در این گزارش از ۱۰ شهروند افغان که به این دلیل اعدام شده‌ بودند نام برده بود.
 
دویچه وله فارسی
 
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment