Sunday, April 21, 2013

وزیر نفت: بهتر است خانم ها به جای صنایع نفتی در رشته های مدیریت و حسابداری تحصیل کنند

رستم قاسمی، وزیر نفت جمهوری اسلامی، از ممنوعیت تحصیل زنان در دانشگاه صنعت نفت دفاع کرد.
 
به گزارش دانشجونیوز به نقل از مردم سالاری، رستم قاسمی با بیان این که "به صلاح خانم‌ها نيست که در مناطق عملياتی و دريا بين 500 مرد کار کنند" گفته که "بهتر است خانم ها در رشته‌هايی همچون مديريت و حسابداری يا حتی مهندسی صنايع تحصيل کنند".

 
وزير نفت در کنفرانس خبری نمایشگاه نفت تهران ضمن دفاع از طرح ممنوعيت پذيرش زنان در دانشگاه صنعت نفت، تحصيل آنان در رشته‌های عملياتی را به صلاح آنان ندانست.
 
فرمانده سابق قرارگاه خاتم الانبیا در پاسخ به یکی از خبرنگاران در مورد تبعیض در حق دختران دانشجو گفت: تحصيل خانم‌ها در رشته‌های عملياتی همچون حفاری و فرآورش و امثال آن که نيازمند فعاليت در مناطق عملياتی و سايت‌ها است، فايده‌ای ندارد و اين مشاغل، مردانه است.
 
در تابستان گذشته، نتایج اولیه آزمون سراسری در حالی اعلام شد که دفترچه انتخاب رشته داوطلبان کنکور سراسری حکایتگر اعمال گسترده تفکیک جنسیتی و سیاست های تبعیض آمیز در نحوه پذیرش داوطلبان دختر بود. به گونه ای که در سال گذشته، در بیش از ٦٠ دانشگاه کشور در برخی از رشته ها داوطلبان به صورت تک جنسیتی پذیرش شدند.
 
در مرداد ماه سال 91، رییس روابط عمومی دانشگاه صنعت نفت اعلام کرد که "امسال با توجه به اعلام نیاز وزارت نفت به عنوان کارفرمای دانشگاه و فارغ‌التحصیلان حاضر و دانشجویان فعلی دختر، مقرر شد دانشجوی دختر مقطع کارشناسی در این دانشگاه پذیرش نشود".
 
حذف پذیرش دانشجویان دختر در حالی در این دانشگاه صورت گرفت که به گفته حسین‌رضا فارسی‌جوکار در 11 سال گذشته در 12 رشته‌ مقطع کارشناسی دانشجوی دختر پذیرش شده بود.
 
گفتنی است دانشگاه صنعت نفت در تمامی رشته های مقطع کارشناسی مانند مهندسی ايمنی بازرسی فنی، مهندسی برق كنترل، مهندسی شيمی، مهندسی شيمی، مهندسی مكانيك، مهندسی نفت استخراج نفت، مهندسی نفت اكتشاف نفت، مهندسی نفت بهره برداری ازمنابع نفت، مهندسی نفت مخازن نفت، حسابداری، مديريت بازرگانی و مديريت صنعتی از پذیرش دانشجویان دختر خودداری کرده بود. 
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment