Thursday, April 18, 2013

ناگفته‌های دستجردی از انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران

مرضیه وحید دستجردی  ۱۰ روز پس از جدایی دانشگاه علوم پزشکی تهران و علوم پزشکی ایران، از دلایل ادغام این دو دانشگاه سخن گفت.
 
به گزارش دانشجونیوز، وزیر سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به نامه محرمانه معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور در مرداد ماه سال ۸۹ گفت: ادغام دانشگاه علوم پزشکی ایران با اجازه و دستور شخص رییس‌جمهور انجام شد، چنین کار بزرگی به هیچ وجه این امکان را نداشت که بدون اجازه ایشان انجام شود. بنده در این زمینه حداقل دو بار شخص رییس‌جمهور را در جریان گذاشتم و با ایشان صحبت کردم و رییس‌جمهور گفتند که این کار را با قوت و قدرت پیگیری کنید، حتی در دیدار دومم با ایشان که در این زمینه صحبت می‌کردم، تاکید می‌کردند که این کار را تسریع کنید و در این کار کوتاهی هم شده است. در مجموع ادغام دانشگاه علوم پزشکی ایران در چنین شرایطی انجام می‌شد.
 
وی دلیل ادغام این دو دانشگاه را "در راستای اجرای قانون برنامه چهارم توسعه و اجرای تصمیمات دولت مبنی بر کوچک‌سازی دولت و خروج دستگاه‌های اجرایی از تهران و همچنین در جهت تامین یکپارچگی در ارائه خدمات آموزشی و بهداشتی درمانی استان تهران و کاهش تصدی‌گری امور موازی با توجه به فرصت ایجاد شده در مورد ایجاد استان البرز" عنوان کرد.
 
وی تاکید کرد: مبنای این ادغام از طریق معاونت توسعه رییس‌جمهور صادر شد و این مبنا به هیچ وجه از وزارت بهداشت نبود.
 
وی با انتقاد از لغو ادغام این دو دانشگاه تصریح کرد: اکنون ۲۰هزار دانشجوی ادغامی در دو دانشگاه علوم پزشکی تهران و ایران مشغول تحصیل‌اند که ۸۰۰۰ نفر آنها می‌خواهند در دانشگاه تهران بمانند. با این اوصاف کمبود بیمارستان آموزشی، استاد و فیلد خواهند داشت. مسلما دانشگاه علوم پزشکی ایران نمی‌تواند برای دو سال آینده انترن و دانشجو داشته باشد.  انتزاع دانشگاه علوم پزشکی ایران بار مالی فراوانی خواهد داشت و علاوه بر آنکه باعث نارضایتی می‌شود، تمام اهداف ادغام را نیز زیر سوال می‌برد.
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment