Tuesday, April 23, 2013

برگزاری زادروز دانشجوی زندانی مجید دری، توسط فعالان دانشجویی

دوم اردیبهشت ماه امسال چهارمین سالی است که مجید دری، دانشجوی زندانی، تولد خود را در زندان سپری کرد.
 
به گزارش جرس، مجید دری عضو شورای دفاع از حق تحصیل، فعال دانشجویی و زندانی سیاسی است که محروم از تحصیل و به بهبهان تبعید شده است. مجید دری، که از اعضای شورای دفاع از حق تحصیل و از جمله حامیان مهدی کروبی در جریان انتخابات ریاست جمهوری ایران۱۳۸۸بود، در پس آغاز اعتراض‌های مردمی به اعلام نتایج مشکوک و در پی آن بازداشت‌های گسترده‌ی فعالان سیاسی، اجتماعی، مدنی و دانشجویی و روزنامه‌نگاران در تاریخ ۱۸ تیر ماه ۱۳۸۸ بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.
 
وی پس از اعتراضات مردم ایران به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ، در ابتدا به تاریخ ۲۷ دی ماه ۱۳۸۸ به ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم شد که باید ۵ سال از این مدت را در شهر ایذه به عنوان تبعید تحمل کیفر می کرد.
 
چند ماه بعد و در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۳۸۹ وکیل مجید دری از تایید شش سال حبس او در دادگاه تجدید نظر خبر داد و در آغاز پاییز همان سال مجید دری به همراه دیگر فعال دانشجویی محروم از تحصیل، ضیاءالدین نبوی از بند ۳۵۰ زندان اوین خارج و به زندان بهبهان تبعید شد و در آن‌جا با زندانیان غیرسیاسی هم بند بود.
 
امسال به بهانه چهارمین سالی که مجید دری تولد خود را در زندان و دور از خانواده جشن می گرفت جمعی از فعالیت سیاسی و حقوق بشری و هم بندان سابق وی و همچنین هم کلاسی های زمان تحصیل مجید در کنار خانواده وی جمع شدند و تولد وی را جشن گرفتند.
 
در ابتدای این مراسم مادر مجید دری به آخرین وضعیت وی در زندان اشاره کرد و گفت: وضعیت مجید در زندان اصلآ مناسب نیست و نه تنها وضعیت زندان وی بسیار نامناسب است و وی در کنار زندانیان عادی و مجرمین خطرناک نگهداری می شود حتی به وی اجازه اشتغال و کار در زندان هم داده نمی شود .
 
وی همچنین با اشاره به اینکه خود مسولان زندان هم از این وضعیت راضی نیستند و بارها گفته اند که اگر اجازه از مسولان امر داده شود حداقل شرایط کار و اشتغال وی در زندان تآمین می گردد در رابطه با وضعیت ملاقات ها هم گفت که متآسفانه هم باطر دوری راه و هم فشارهای مسولین امر امکان ملاقات بسیار برای ما کم و محدود است .
 
وی در ادامه آخرین دیدار خود با مجید را روز 14 فروردین ذکر کرد و گفت : مجید مثل همیشه روحیه خوبی داشت و حتی به ما هم روحیه می داد .
 
وی در ادامه نسبت به امکان مرخصی هم گفت: به ما گفته اند به هیچ وجه امکان مرخصی وجود ندارد.
 
در ادامه این مراسم تعدادی از دوستان و هم بندی های سابق مجید دری به ذکر خاطراتی از دوران تحصیل و همچنین روزهایی که وی هنوز در بند 350 بود پرداختند .
 
ابتدا ارسلان ابدی با ذکر خاطره ایی یاد آور روز انتقال مجید از بند 350 به زندان محل تبعیدش بود و وصفی از نگرانی ها و ناراحتی دوستان و همبندان مجید از روز تبعیدش را یاد آور شد .
 
در ادامه یکی دیگر از هم بندی ها و هم اتاقی های مجید دری در بند 350 از روزهای زندان وی یاد کرد و به ذکر خاطراتی از حس مسولیت پذیری و همدلی و همیاری مجید با زندانیان داد .
 
در ادامه عاطفه نبوی به ذکر دو خاطره از مجید از تجمع دانشجویان ممنوع از حق الحصیل و خاطره دادگاه خود پرداخت .
 
همچنین دو نفر دیگر از هم دانشگاهی مجید به ذکر روحیات اخلاقی و همدلی ها و همراهی های مجید با دیگر دانشجویان پرداختند .
 
در ادامه یکی دیگر از هم بندی های مجید دری از زندان به اولین دیدارشان بعد از مدت ها در زندان اشاره کرد و همچنین متذکر شد که تبعدی مجید به زندان بهبهان یکی از بدترین خاطرات دوران زندگیش بوده است .
 
در ادامه این نشست مهدیه گلرو هم دانشگاهی و زندانی سیاسی و از فعالین احقاق حق محرومیت از تحصیل به ذکر خاطرات مشترکی که در دانشگاه با مجید داشته است اشاره کرد و از وی با عنوان کسی که همیشه و در هر شرایطی می شد از وی کمک گرفته و همواره در بدترین شرایط آماده کمک کردن به دوستانش بود یاد کرد.
 
در ادامه این مراسم مادر مجید با ذکر دو خاطره مربوط به روزی که حکم 11 سال زندان مجید ابلاغ شد و روزی که مجید از زندان اوین به بهبهان تبعید شد از این دو روز به عنوان بدترین روزهای زندگیش نام برد که هر گز از یادش نخواهد رفت .
 
در پایان این نشست حاظران در دفتر یادگاری برای مجید دری به یادگار چند خطی برایش نوشتند و از او یاد کردند.
 
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment