Sunday, April 28, 2013

بازگشت حسن ترلانی به زندان و احضار یعقوب خضری جهت اجرای حکم

حسن ترلانی دانشجوی زندانی در زندان کرمان که پیش از عید به مرخصی درمانی رفته بود، در پی عدم تمدید مرخصی به زندان بازگشت.
 
حسن ترلانی که در تاریخ ۲۰ اسفند ماه سال ۹۱ جهت درمان بیماری واریکوسل خود از زندان کرمان به مرخصی استعلاجی اعزام شده بود، اوایل هفته گذشته با عدم تمدید مرخصی خود از سوی مسئولین، به زندان بازگشت.
 
حسن ترلانی ۲۴ ساله از سوی دادگاه انقلاب به تحمل ۱۰ سال حبس در تبعید محکوم و به زندان مرکزی کرمان منتقل شده است.
 
وی دوم اسفند ماه سال ۸۶ در منزل پدری‌اش توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و به بند امنیتی ۲۰۹ منتقل شد، وی به مدت ۸۸ روز در این بند تحت شکنجه‌های جسمی و روحی قرار داشت و توسط شعبه ۲۲ دادگاه انقلاب به اتهام ارتباط با سازمان مجاهدین به ۱۰ سال حبس در تبعید محکوم شد.
 
یعقوب خضری، روزنامه نگار به زندان مهاباد رفت
 
در پی احضار یعقوب خضری، روزنامه نگار، فعال فرهنگی و دانشجویی جهت اجرای حکم، نامبرده پس از معرفی خود روانه زندان مهاباد شد.
 
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یعقوب خضری دبیر دبیرستانهای مهاباد ، دانشجوی کارشناسی ارشد و از مسئولین انجمن ادبی مهاباد است که برای گذراندن حکم یک سال تعزیری خود بە زندان مرکزی مهاباد رفت.
 
یعقوب خضری روزنامەنگار ،وبلاگ نویس ، فعال فرهنگی و دانشجویی در تاریخ ٢٤ خرداد ١٣٩١ همراە با تعدادی دیگر از روزنامەنگاران و فعالان دانشجویی توسط ادارە اطلاعات مهاباد دستگیر و پس از گذشت بیش از یک ماە با قرار وثیقە ٨٠ میلیون تومانی بە طور موقت آزاد شدە بود.
 
هرانا
 
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment