Monday, April 22, 2013

تجمع دانشجویان مقابل وزارت علوم: انتقال اجباری دانشجویان شبانه دانشگاه علامه به پردیس پولی این دانشگاه

انتقال اجباری دانشجویان نوبت دوم دانشگاه علامه طباطبایی به پردیس پولی این دانشگاه اعتراض دانشجویان را در پی داشته است.
 
به گزارش خبرگزاری مهر، برخی دانشجویان پذیرفته شده در نیمسال دوم تحصیلی جاری مقطع دکتری دانشگاه علامه که در مرحله تکمیل ظرفیت در نوبت دوم این دانشگاه پذیرفته شده اند، به اجبار این دانشگاه به عنوان دانشجوی پردیس خودگردان با پرداخت هزینه  ٤٥  تا ٥٥ میلیونی برای ٤ سال تحصیل معرفی شدند.
 
این دانشجویان در روزهای گذشته در مقابل ساختمان های وزارت علوم، دیوان عدالت اداری، سازمان سنجش، نهاد ریاست جمهوری و شورای عالی انقلاب فرهنگی تجمع کردند.
 
۱۳ میلیون تومان برای دو واحد درسی
 
یکی از این دانشجویان درباره رقم شهریه ای که باید پرداخت کنند به خبرگزاری مهر اعلام کرد که "برای دو واحد درسی مکلف به پرداخت یک جای مبلغ ۱۳ میلیون تومان شده ایم که برخی کلاسها به علت نپرداختن این مبلغ از سوی بعضی از دانشجویان تشکیل نشد".
 
ابوالفضل حسنی - مدیر گل دفتر گسترش آموزش عالی در نامه ای به رئیس دانشگاه علامه اعلام کرد که این دانشجویان پذیرفته شده در دوره دکتری نوبت دوم هستند و باید تحت عنوان دانشجوی نوبت دوم ثبت نام شوند.
 
همچنین در نامه ای دیگر که احسان جمالی - معاون فنی و آماری سازمان سنجش خطاب به معاون آموزشی دانشگاه علامه نوشته، آمده است: داوطلبان مذکور در دوره شبانه پذیرفته شده اند و اصلاً دانشگاه در مرحله تکمیل ظرفیت پردیس خودگردان نداشته است.
 
دانشجویان اعلام کرده اند که مسئولان دانشگاه علامه طباطبایی در مورد رفتار غیرقانونی خود پاسخگو نبوده و رفتار نامناسبی با دانشجویان داشته اند.
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment