Friday, April 26, 2013

بازداشت علیرضا سجادپور، مديركل سابق نظارت معاونت سینمایی وزارت ارشاد

در روزهای گذشته اخبار بازداشت علیرضا سجاد پور  مديركل سابق اداره نظارت و ارزشيابي وزارت ارشاد منتشر شده است.برخی از سایتها اتهام او را اخلاقی و مالی ذکر کرده اند.
 
سایت شبکه ایران و روزنامه دولت نیز ضمن تائید بازداشت سجادپور  اعلام کرده که این بازداشت ارتباطی با فعالیت او در اداره نظارت و ارزشیابی و معاونت آثار سینمایی ندارد.
 
سایت بازتاب اما اعلام کرد که این مدیر سینمایی متهم به انواع جرائم اخلاقی و مالی است و  از یکی از تهیه کنندگان زن سینما مبلغ ۳۰ میلیون تومان باج گیری  و وی را مجبور به رابطه غیراخلاقی کرده.
 
سایت بازتاب یادآور شده که دستگیری این مدیر ارشد فرهنگی دولت، بخش های دیگری از پرونده وی نیز مفتوح شده است.
 
شبکه ایران اما اعلام کرد که علیرضا سجادپور که 2 سال پیش هم شایعه بازداشتش منتشر و حتی در زندان اوین مشاهده شده بود، ظاهراً این‌بار به دلایلی که ارتباطی با فعالیت او در اداره نظارت و ارزشیابی و معاونت آثار سینمایی ندارد، بازداشت شده است.
 
بنا به اطلاعات ارائه شده در «بانی فیلم» دو سال پیش که خبر بازداشت سجادپور منتشر شد او چند روز بعد دستگیری خود را تکذیب کرد دیروز اما مشاور حقوقی سازمان سینمایی دستگیری سجادپور را تأیید کرد.
 
بهزاد ابتهاج گفت: علیرضا سجادپور در دوران مسئولیت خود به عنوان پاک‌ترین مدیرفعالیت می‌کرد و شایعات اخیر درباره بازداشت وی ربطی به سازمان سینمایی ندارد.
 
مشاور حقوقی سازمان سینمایی درباره انتشار شایعاتی درباره بازداشت سیدعلیرضا سجادپور مدیرکل سابق نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی متذکر شد: «سجادپور در دوران مسئولیت خود به عنوان پاک ترین مدیرفعالیت می‌کرد و اگر خبری در این زمینه منتشر شده ربطی به فعالیت ایشان در سازمان سینمایی نداشته و احتمالا مسئله شخصی بوده است.»
 
ابتهاج گفته است: «امروز برای وی یک مشکل شخصی به وجود آمده و براساس آن بازپرس وی را احضار و بازداشت کرده است و براساس قانون، بازپرس حق دارد تا پایان تحقیقات وی را نگه دارد.»
 
ندای سبز آزادی
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment