Thursday, April 18, 2013

کری: ایران در حمله به اردوگاه مجاهدین خلق در عراق دست داشته است

وزیر امور خارجه ایالات متحده می‌گوید جمهوری اسلامی ایران پشت حمله بهمن‌ماه سال گذشته به کمپ لیبرتی، اردوگاه محل سکونت اعضای سازمان مجاهدین خلق در شمال بغداد بوده است.
 
به گزارش خبرگزاری فرانسه، جان‌ کری روز چهارشنبه، ۲۸ فروردین، در جمع قانون‌گذاران آمریکایی گفت که به باور او حکومت ایران در حمله به اردوگاه لیبرتی دست داشته است و افزود: «من به شدت از امکان وقوع یک حمله دیگر نگرانم.»
 
وی ضمن ابراز نگرانی نسبت به وضعیت امنیتی کمپ لیبرتی خاطرنشان کرد که در این خصوص با نوری مالکی، نخست وزیر عراق گفت‌و‌گو کرده است.
 
کمپ لیبرتی یا «حریه» ۲۱ بهمن‌ماه مورد اصابت ده‌ها خمپاره و راکت قرار گرفت که این رویداد هفت کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشت. به دنبال آن مجاهدین خلق حکومت ایران را متهم کرد که در پشت حمله به اردوگاه آزادی بوده است.
 
اعضای سازمان مجاهدین خلق که در عراق هستند، پیشتر در اردوگاه اشرف ساکن بودند. در سال‌های اخیر بارها میان اعضای این اردوگاه و سربازان عراقی تنش و در گیری بروز کرده است که به دنبال آن و بر پایه یادداشت تفاهم میان دولت عراق و سازمان ملل که اواخر دی‌ماه سال ۱۳۹۰ صورت گرفت، اعضای مقر اشرف تدریجا به اردوگاه آزادی منتقل شدند.
 
این انتقال در راستای اسکان دادن ساکنان کمپ لیبرتی در کشورهای دیگر صورت گرفته است. هم اکنون حدود سه هزار نفر در این اردوگاه به سر می‌برند.
 
رادیو فردا
 

http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment